Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Türkiye’deki UNESCO Dünya Miraslarına İlişkin Farkındalıklarının Değerlendirilmesi

Yıl 2023, , 618 - 634, 31.07.2023
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1141310

Öz

Uluslararası öğrenciler için kendi ülkeleri dışında yükseköğrenim yapmak, kaliteli bir eğitim görme, geleceği planlama, yeni arkadaşlar edinme ve yeni bir ülkenin kültürü hakkında bilgi edinme gibi birçok fayda sağlamaktadır. Türkiye Burs Programı’nın politikası, Türk üniversitelerinde eğitim almak için dünyanın her yerinden öğrencilerin ilgisini çekmiştir. Türkiye, bu programlar aracılığıyla Türk kültürünü ve dilini dünya ülkelerine aktarmanın yanı sıra bir büyükelçiler grubu oluşturmayı hedeflemektedir. Program stratejisinin bir parçası olarak, yeni gelen öğrenciler ilk yıl boyunca Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezleri’nde (TÖMER) Türkçeyi öğrenirler. Öğrencilerin eğitim amacıyla Türkiye’ye hareketliliği, onları gelenekleri, görenekleri, yemek kültürü, somut ve somut olmayan dünya mirası ile yeni bir ülkenin ortasına yerleştirir. Mevcut araştırmada, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, TÖMER’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin, Türkiye’nin Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]) Dünya Miraslarına yönelik farkındalık ve ilgileri araştırılmaktadır. Araştırmada nicel yöntemler kullanılmış ve betimsel tarama modeli araştırması yapılmıştır. Araştırma, TÖMER’de 2019-2020 yılı bahar döneminde öğrenim gören 90 uluslararası öğrenciden 71’inin katılımıyla gerçekleşmiştir. Veri toplama aracı olarak anket seçilmiş ve cevapların analizinde SPSS 25.0 programı ile Frekans, Yüzde, Aritmetik Ortalama, ANOVA, T-test gibi betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yeterli farkındalığa sahip olmadığı sonucuna ulaşılmış ve buna göre önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akli, M. (2012). The role of study-abroad students in cultural diplomacy: toward an international education as soft action. International Research and Review, 2(1), 32-48.
  • Altbach, P. G. (1970). The international student movement. Journal of Contemporary History, 5(1), 156-174.
  • Bursa, E. (2017). Türkiye-Kazakistan ilişkileri ve yüksek eğitim politikaları. Journal of Social Sciences and Humanities, 1(2), 1-20. De Wit, H. (1999). Changing rationales for the internationalization of higher education. International Higher Education, (15).
  • Gündüz, O. (2012). Uluslararası burslu öğrencilerin Türkiye’de eğitim görme beklentileri ve kariyer hedefleri. T.C. Başbakanlık Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Halaç, H. H., Mokrane, H., ve Turan, S. (2019). TÖMER öğrencilerinin kültürel miras ve koruma farkındalığı; Eskişehir anadolu üniversitesi örneklemi. Journal of Awareness, 4(2), 185-204.
  • Kahanec, M., and Králiková, R. (2011). Pulls of international student mobility. Available at SSRN 1977819.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Özoğlu, M., Gur, B. S., ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Seta.
  • Suter, B., and Jandl, M. (2006). Comparative study on policies towards foreign graduates: Study on admission and retention policies towards foreign students in industrialised countries. International Centre for Migration Policy Development (ICMPD).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2019). World Heritage List. https://whc.unesco.org/en/list/ adresinden 12 Aralık 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yakupoğlu, M. (2014). Türkiye’nin yükseköğretim uluslararasılaşma stratejisi, Avustralya ile karşılaştırılması. T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • Yıldırım, E., ve Köksal, H. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin gözüyle Türkiye. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 297-323.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Türkiye Bursları. https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/turkiye-burslari adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Türkiye Bursları. https://www.turkiyeburslari.gov.tr/tr/sayfa/hakkimizda/turkiye-burslari adresinden 28.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği, https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.

Evaluation of Awareness Levels of Anadolu University International Students to Turkey’s UNESCO World Heritages

Yıl 2023, , 618 - 634, 31.07.2023
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1141310

Öz

Kaynakça

  • Akli, M. (2012). The role of study-abroad students in cultural diplomacy: toward an international education as soft action. International Research and Review, 2(1), 32-48.
  • Altbach, P. G. (1970). The international student movement. Journal of Contemporary History, 5(1), 156-174.
  • Bursa, E. (2017). Türkiye-Kazakistan ilişkileri ve yüksek eğitim politikaları. Journal of Social Sciences and Humanities, 1(2), 1-20. De Wit, H. (1999). Changing rationales for the internationalization of higher education. International Higher Education, (15).
  • Gündüz, O. (2012). Uluslararası burslu öğrencilerin Türkiye’de eğitim görme beklentileri ve kariyer hedefleri. T.C. Başbakanlık Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Halaç, H. H., Mokrane, H., ve Turan, S. (2019). TÖMER öğrencilerinin kültürel miras ve koruma farkındalığı; Eskişehir anadolu üniversitesi örneklemi. Journal of Awareness, 4(2), 185-204.
  • Kahanec, M., and Králiková, R. (2011). Pulls of international student mobility. Available at SSRN 1977819.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Özoğlu, M., Gur, B. S., ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Seta.
  • Suter, B., and Jandl, M. (2006). Comparative study on policies towards foreign graduates: Study on admission and retention policies towards foreign students in industrialised countries. International Centre for Migration Policy Development (ICMPD).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2019). World Heritage List. https://whc.unesco.org/en/list/ adresinden 12 Aralık 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yakupoğlu, M. (2014). Türkiye’nin yükseköğretim uluslararasılaşma stratejisi, Avustralya ile karşılaştırılması. T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • Yıldırım, E., ve Köksal, H. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin gözüyle Türkiye. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 297-323.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Türkiye Bursları. https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/turkiye-burslari adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Türkiye Bursları. https://www.turkiyeburslari.gov.tr/tr/sayfa/hakkimizda/turkiye-burslari adresinden 28.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2019). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği, https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanane Mokrane 0000-0002-9405-5955

Hicran Hanım Halaç 0000-0001-8046-9914

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 6 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Mokrane, H., & Halaç, H. H. (2023). Anadolu Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Türkiye’deki UNESCO Dünya Miraslarına İlişkin Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 618-634. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1141310