Aile, evlilik ve kan bağı gibi sebeplerden dolayı ortak hareket edebilen bireylerden oluşan ve toplumun en küçük birimini oluşturan yapıdır. Toplumun eğitimli olması, düzenin sağlanmasına ve toplumsal refah ile beraberliğin gelişmesine zemin hazırlamaktadır. Dolayısıyla son dönemde toplumsal ilerleme için yapılan çalışmalarda aile eğitiminin göz önünde bulundurulduğu görülmektedir. Bu bağlamda mevcut çalışma, Türkiye’de aile eğitimi bağlamında gerçekleştirilen makalelerinin bibliyometrik yönlerini analiz etmek için gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda WoS ve Scopus veri tabanlarından toplanan veri setini incelemek için R-Studio aracı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de aile eğitimine yönelik çalışmaların seyrinin son yıllarda artış eğiliminde olduğu görülmüştür. Aile eğitimi konusunda Türkiye’deki en fazla yayını ortaya koyan derginin Milli Eğitim dergisi olduğu bilinmektedir. Konuya en fazla ilgi gösteren üniversiteler arasında ise Hacettepe ve Gazi üniversiteleri yer almaktadır. Aile eğitimi üzerine kaleme alınan dergi makalelerinde female, human, article, Turkey, male, adult, education, adolescent ve humans, questionnaire gibi anahtar kelime gruplarının eş zamanlı olarak kullanıldıkları tespit edilmiştir. Mevcut araştırmanın Türkiye’de aile eğitimi konusunda genel bir bakış açısı ortaya koyması beklenmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 3 |