İngilizce'deki tanımlık sistemi, özellikle İngilizce öğrenicileri ve anadili İngilizce olan bireyler tarafından tanımlıkların kullanımı, uzun süredir araştırmacılar arasında tartışma konusu olmuştur. Bu konu farklı açılardan ele alınmış olmakla birlikte, çalışmaların büyük bir kısmı genellikle belirli tanımlık the’nin türsel olmayan (non-generic) kullanımı üzerine odaklanmıştır. Ancak, the’nin türsel (generic) anlamda kullanımına dair literatürde dikkat çekici bir boşluk bulunmaktadır. Bu boşluğu doldurmayı amaçlayan mevcut çalışma, the tanımlığının türsel anlamda kullanımını, anadili İngilizce olan bireylerin blog yazıları ile yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin akademik yazıları arasında karşılaştırmalı olarak incelemiştir. Aynı konu üzerinde yazılmış metinlerde the’nin türsel kullanımlarına ilişkin örnekler belirlenmiş, kategorize edilmiş ve iki farklı konkordans programı aracılığıyla nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, önceden belirlenen araştırma hipotezleri doğrultusunda tartışılmıştır. Son olarak, çalışmanın sınırlılıkları belirtilmiş ve daha geniş bir örneklemle genel geçer sonuçlara ulaşmak ve farklı türlerde, çeşitli yeterlilik seviyelerinde yazılmış metinleri kapsamak amacıyla gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
İngilizce belirli artikel türsel anlam türsel olmayan anlam karşılaştırmalı analiz derlem
The English article system, particularly the utilization of articles by both learners and native speakers of English language, has long been a subject of debate among researchers. Although numerous studies have examined this issue from various perspectives, most commonly focusing on the non-generic use of the definite article the, there remains a notable gap in the literature concerning its use with generic reference. Addressing this gap, the current study aimed to investigate the definite article the use with generic reference by analyzing and comparing its usage in blog writings of native English speakers and in academic writings of Turkish EFL learners with an identical topic of writing. The instances of the with generic reference were identified, categorized, and quantified using two different concordance programs. The results were then discussed in relation to the pre-established research hypotheses. Finally, the study ends by acknowledging its limitations and providing recommendations for future research to expand the participant pool to enhance generalizability and incorporate more diverse writing samples across various genres and proficiency levels.
English definite article generic reference non-generic reference comparative analysis corpus
Etik kurul raporu gerektirmemektedir.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Dilbilim (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 3 |