Bu araştırma, tüketicilerin sosyal medya
aracılığıyla bilgi edinmelerini ve satın almalarını etkileyen faktörlerin neler
olduğunu, ayrıca, sosyal medyanın tüketicilerin satın alma niyetine etkisini
incelemek amacıyla yürütülmüştür. Verilerin toplanması için oluşturulan bir
anketle 592 katılımcıdan veri toplanmıştır. Anket, sosyal medyayı kullanan
kişilere hem basılı hem sanal ortamdan ulaştırılmıştır. Toplanan verilerin
analizinde Faktör Analizi, Çoklu Standart Regresyon kullanılmıştır. Bulgular, sosyal
medyanın özelliklerinin tüketicilerin sosyal medyadan algılanan risk, algılanan
değer ve güven faktörlerine göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.
Algılanan riske en fazla etki sosyal medyanın karşılıklı iletişim değişkeni
olmakla beraber, algılanan değer ve güven üzerinde en fazla etkiyi katılım değişkeni
yapmaktadır. Algılanan risk üzerinde topluluk, algılanan değer üzerinde
karşılıklı iletişim ve bağlantılı olma, güven üzerinde ise açıklık değişkeninin
etkisi olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca tüketicilerin sosyal medyadan algılanan
risk, algılanan değer ve güvenin satın alma niyetini etkilediği sonucuna
ulaşılmıştır. Satın alma niyeti üzerinde en fazla etkisi olan değişkenin
algılanan değer olduğu tespit edilmiştir.
Sosyal medya özellikleri algılanan risk algılanan değer güven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |