Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Satın Alma Tarzları İle Güç Mesafesi Ve Bireycilik-Toplulukçuluk Arasındaki İlişki

Yıl 2020, , 813 - 827, 30.11.2020
https://doi.org/10.31592/aeusbed.690325

Öz

Bu araştırmada Uşak Üniversitesinde çalışan, eğitim gören veya eğitmenlik yapan belirli yaş aralığındaki bireylerin giyim satın alma alışkanlıkları ile Geert Hotsfede’nin Kültürel Boyutlar teorisi içindeki iki parametre olan Güç Mesafesi ve Bireycilik-Toplulukçuluk arasındaki ilişki incelenmiştir. Veriler anket formu yoluyla elde edilmiştir. Cevaplayıcılar satın alma tarzlarına göre beş gruba ayrılmıştır. Verilerin çözümlenmesi için betimleyici istatistik, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Analizler ve testler sonucunda, farklı gruplara ait cevaplayıcıların satın alma kararları ile ilgili demografik niteliklere göre anlamlı farklılıklar bulunmuş ve Hofstede’nin kültürel boyutları ile tüketici tarzları envanteri boyutları arasında p<.01 düzeyinde pozitif yönlü ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, hem giyim sektörüne yeni pazarlama ve satış stratejileri konusunda hem de akademisyenlere bu konuda yeni çalışmalar yapma konusunda kaynak olma niteliği taşımaktadır.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dursun, İ., Alnıaçık, Ü., ve Tümer Kabadayı, E. (2013). Tüketici karar verme tarzları ölçeği: Yapısı ve boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (19), 293-304
  • Durvasula, S., Lysonski, S., ve Andrews, J. G. (1993). Cross-cultural generalizability of a scale for profiling consumer’s decision making styles. The Journal of Consumer Affairs, 27 (1), 55-65
  • Fan, J. X., ve Xiao, J. (1998). Consumer decision making styles of young-adult Chinese. The Journal of Consumer Affairs, 32 (2), 275-294.
  • Gary P. Braun and Ramon P. Rodriguez Jr. (2008). Earnings management and accounting values: A test of gray (1988). Journal of International Accounting Research: Fall, Vol. 7, No. 2, pp. 1-23.
  • Hafstrom, J. L., Chae, J. S. ve Chung, Y. S. (1992). Consumer decision making styles: comparison between United States and Korean young consumers. Journal of Consumer Affairs, 26 (1), 146–158.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis. Pearson Education Limited.
  • Hiu, A. S. Y., Siu, N. Y. M., Wang, C. C. L., ve Chang, L. M. K. (2001). An investigation of decision-making styles of consumers in China. Journal of Consumer Affairs, 35 (2), 326-345.
  • Hofstede, G. (1984). Culture’s consequences: International differences in work-related values.5. Sage.
  • Kavas, A., ve Yesilada, F. (2007). Decision making styles of young Turkish consumers. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 9 (11), 73-85
  • Lysonski, S., Durvasula, S., ve Zotos, Y. (1995). Consumer-decision making styles: a multi-country investigation. European Journal of Marketing, 30 (12), 10-21
  • Mitchell, V. W., ve Bates, L. (1998). UK consumer-decision making styles. Journal of Marketing Management, 14 (2), 199-225.
  • Mooij, M. ve Hofstede, G. (2002). Convergence and divergence in consumer behavior: implications for international retailing. Journal of Retailing, 78, 85-110.
  • Nunnally, J.C. (1967). Psychometric Theory. New York: Mc-Graw-Hill Book Company.
  • Odabaşı, Y. ve Bariş, G. (2002). Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat.
  • Sargut, S. (2001). Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim. (2. Baskı), Ankara: İmge Yayıncılık.
  • Sproles, G. B. ve Kendall, E. L. (1986). A methodology for profiling consumers’ decision making styles. The Journal of Consumer Affairs, 20(2), ss. 267-279.
  • Steger, U., Schindel, C. ve Krapf, H. (2002). The experience of emas in three european countries: A cultural and competitive analysis. Business Strategy and the Environment, Vol.11, ss. 32–42
  • Ünal, S., ve Erciş, A. (2006). Tüketicilerin kişisel değerlerinin satın alma tarzları üzerindeki etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 23-45.
  • Walsh, G., Mitchell, V. W., ve Thurau, T. H. (2001). German consumerdecision making styles. The Journal of Consumer Affairs, 35 (1), 73-95.
  • Yoo, B., Donthu, N., ve Lenartowicz, T. (2011). Measuring Hofstede’s five dimensions of cultural values at the individual level: Development and validation of CVSCALE. Journal of International Consumer Marketing, 23(3-4), 193-210.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sezer Ayaz 0000-0002-6374-8652

Alphan Çelikel 0000-0002-9722-8145

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Ayaz, S., & Çelikel, A. (2020). Satın Alma Tarzları İle Güç Mesafesi Ve Bireycilik-Toplulukçuluk Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 813-827. https://doi.org/10.31592/aeusbed.690325