ADOÇP tarafından yeni bir hedef olarak belirlenen bir sosyal aktörün eğitimi, iletişimsel yaklaşımdan eylem odaklı yaklaşıma, başarılı iletişimcilerin eğitiminden sosyal aktörlerin eğitimine geçişi gerektirmektedir. İletişimsel ders kitapları, çoğunlukla, ünitelerin sonunda, işlevi öğrenicilerin ünitenin dil içeriğini yeniden kullanmalarına veya özgür üretim yapmalarına olanak tanıyan iletişim durumlarını (örneğin simülasyonlar, rol oyunları) kullanmaktadır. Eylem odaklı yaklaşıma göre hazırlanan bir ders kitabı ise ünite sonunda iletişim durumları değil, nihai amacı sosyal aktör yetiştirmek olan mini-projeler sunmaktadır. Bu makale Türkiye'deki devlet ortaokullarının 8. sınıflarında kullanılan İngilizce ders kitabı Mastermind’ın eylem odaklı yaklaşım açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, ders kitabı Mastermind’ın 3. ünitesindeki ödevin özellikleri analiz edilmiştir. İncelenen ödevin işlevinin ünitenin dil içeriğini yeniden kullanmak olduğu ve sadece bir iletişim vasıtası olarak kaldığı iddia edilmektedir. Dolayısıyla ders kitabı eylem odaklı olmaktan çok iletişimseldir. Bu nedenle, bu ders kitabının nasıl eylem odaklı yapılacağını göstermek için alternatif bir mini-proje tasarımı önerilmiştir.
İngilizce ders kitapları Eylem-odaklı yaklaşım Mini-projeler
Training of a social actor as a new goal set by the CEFR necessitates a transition from the communicative approach to the action-oriented approach, a transition from training successful communicators to training social actors. Communicative textbooks, mostly, employ situations of communication (e.g. simulations, role-plays) at the end of the units, whose function is to allow the learners to reuse the language content of the unit or to enable them to make free production. A textbook prepared in accordance with the action-oriented approach, however, does not offer communication situations at the end of the unit but mini-projects, whose ultimate aim is to train social actors. This paper aims to evaluate the English textbook Mastermind used in the 8th grades of public secondary schools in Turkey in terms of the action-oriented approach. For this purpose, the characteristics of the assignment in unit 3 of the textbook Mastermind are analysed. It is argued that the function of the analysed assignment is to reuse the language content of the unit and it remains only as a pretext for communication. Thus, the textbook is communicative rather than action-oriented. For this reason, an alternative mini-project design is proposed to show how to make this textbook action-oriented.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |