Bu araştırmanın amacı farklı iki lise türünde 12. sınıf
öğrencilerinde benlik saygısı ve algılanan anne baba tutumları arasındaki
ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma
evrenini 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Başakşehir İlçesinde
bulunan üç genel lisede toplam 297 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmanın
verileri “Offer Benlik Saygısı” ölçeği ile “Anne-Baba Tutum” ölçeği ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpımı, bağımsız
örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu
karşılaştırmalar için ise Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına
göre; öğrencilerin algıladıkları
anne-baba tutum genel puanı ile benlik saygısı genel ve alt ölçeklerinden olan
duygusal düzey, beden imgesi, sosyal ilişkiler, çevre uyumu, aile ilişkileri,
baş etme gücü, cinsel tutumlar, dürtü kontrolü, ruh sağlığı ve bireysel
değerler puanları arasında anlamlı ilişkilerin olmadığı görülmüştür. Buna
karşılık sadece algılanan anne-baba tutum genel puanı ile alt ölçeklerinden
olan meslek ve eğitim puanı arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |