Bu
araştırmada, ilkokul Türkçe ders kitapları incelenerek, bu kitaplarda yer alan
ve öğrencilerin gelişimine ve öğrenmelerine katkısı olan oyunlar ve materyal
olarak kullanılan oyuncakların varlığı ve nitelikleri ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla ilkokul Türkçe ders kitapları incelenerek, bu
kitaplarda yer alan oyunlar ve materyal olarak kullanılan oyuncaklar; sayıları,
türleri ve özellikleri belirlenerek bu oyunların yeterliliği ve etkililiği
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel nitelikli nitel araştırma
olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu olarak ilkokul öğrencilerinin oynadıkları
oyunları ve oyuncakları tespit etmek amacıyla 322 ilkokul (1-4. Sınıflar)
öğrencisi ile çalışılmıştır. Ayrıca doküman incelemesi ile, ilkokul 1, 2, 3, ve
4. sınıf Türkçe ders kitapları incelenmiştir. İlkokul 1-4. sınıf Türkçe ders
kitapları incelendiğinde, sınıflarda oyun ve oyuncak sayıları arasında bir
düzen olmadığı gibi, oyuna ve oyuncağa ilginin üst seviyede olduğu ilkokul
döneminde yeterli sayıda oyun ve oyuncağın Türkçe ders kitaplarında eğitsel
amaçlı yer almadığı görülmüştür. İlkokul öğrencilerine hangi oyunları ve
oyuncakları oynadıkları sorulduğunda, öğrencilerden alınan cevaplarda 20 farklı
oyun ve 13 farklı oyuncak tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |