Bilgisayar temelli teknolojiler, içinde barındırmış olduğu özellikler ve işletmelere sağladığı yenilik olanaklarıyla birlikte tüm sektörler için fayda sağlanan teknolojiler olarak dikkat çekmektedir. Ön büro otomasyon sistemleri de otel işletmelerindeki genel operasyon süreçlerinin yürütülebilmesi adına otel işletmeleri için kilit öneme sahip olan sistemler arasındadır. Bu çalışma ön büro otomasyon sistemlerinin Yeniliklerin Yayılması Teorisi (YYT) kapsamında analizini kapsamaktadır. Çalışmada ön büro otomasyon sistemlerinin bu teori kapsamında analizinin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada veriler nitel araştırma yöntemlerinden mülakat tekniğiyle Muğla’nın Bodrum ilçesindeki beş yıldızlı otellerde çalışan on yedi ön büro müdüründen toplanmıştır. Yapılan görüşmeler neticesinde toplanan veriler bir istatistik programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde ön büro otomasyon sistemlerinin avantajları; ön büro otomasyon sistemlerinin işgörenlere sağladığı kolaylıklar, ön büro otomasyon sistemleri ile yapılması mümkün olan işlemler, ön büro otomasyon sistemleri vasıtasıyla diğer departmanlarla kurulan iletişim süreçleri ve ön büro müdürlerinin ön büro otomasyon sistemleri ile kazandıkları deneyimler tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular dikkate alınarak otelciler için öneriler sunulmuştur.
Bilgi ve iletişim teknolojileri turizm otel işletmeciliği Yeniliklerin Yayılması Teorisi (YYT) ön büro otomasyon sistemleri.
Computer technologies are technologies that provide benefits for all sectors with the features they contain and the innovation opportunities they provide. Front office automation systems are also key systems for hotels to carry out general operation processes. This study covers the analysis of front office automation systems within the scope of Diffusion of Innovations Theory (DIT). The study aims to analyze front office automation systems within the scope of this theory. In this study, data have been collected from seventeen front office managers of five-star hotels in the Bodrum district of Muğla, using the interview technique, one of the qualitative research methods. Data has been analyzed by a statistical program. As a result of the analyses, the advantages of front office automation systems; the facilities provided by front office automation systems to employees, the operations that could be done with front office automation systems, the communication processes established with other departments through front office automation systems and experiences gained by front office managers with front office automation systems have been determined. Suggestions have been presented for hoteliers taking into account the findings.
Information and communication technologies tourism hotel management Diffusion of Innovations Theory (DIT) front office automation systems.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Tüketici Odaklı Ürün veya Hizmet Geliştirme |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 3 |