Eğitim tesisleri;
yeni yapılması planlanan veya kentsel dönüşüm fırsatı yakalayan yerleşim
bölgelerinde, imar çalışmaları sırasında en önem verilmesi gereken donatı
alanlarından biri olmalıdır. Bir ülkenin gelişmişliğin temel parametrelerinden
biri olan eğitim, ona verilen yatırım ile doğru orantılı olduğundan, eğitim
tesislerine ayrılan araziler nitelikli bir eğitimin temel öncelikleri
arasındadır.
Bu çalışmada, Batı
Avrupa ve Amerika’nın kentsel yerleşimlerinde uygulama alanı bulan eğitim
tesisleri alanları üzerine veriler toplanmış, Türkiye’deki Yönetmelikler’le
kıyaslanmış ve bunun üzerine optimum bir eğitim tesisi alanının nüfus ile
orantılı olarak ne olması gerektiği bir örnekle tartışılmaya çalışılmıştır.
Educational facilities space is one of the
public urban areas that should be given the most importance during the
development works in settlements that are planned to be newly built or have the
opportunity of urban transformation. Since education, which is one of the basic
parameters of a country's development, is directly proportional to the investment
given to it, the land allocated to educational facilities are among the main
priorities of a qualified education.
In this study, data were collected on the
areas of educational facilities in the Western European and American urban
areas. The data obtained are compared with the regulations in Turkey. Upon
this, it has been tried to discuss with an example how the optimum educational
facility area should be proportional to the population.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |