Türkiye’de okullarda okutulan din dersinin karşılığı olarak önce bir kürsü sonraki dönemlerde bir anabilim dalı olarak kurulan din eğitiminin neliğine dair araştırmalar son dönemlere kadar ihmâl edilmiştir. Bu ihmâl din eğitiminin başta varoluşsal olmak üzere araştırma konusu, alanı, yöntemi, metodunda çözülemeyen birtakım sorunlara neden olmuştur. Bununla birlikte kültürel coğrafyamızda din eğitimi alanında yapılan çalışmalara bakıldığında İslam eğitimi-din eğitimi, dinî eğitim-din eğitimi, din eğitimi-din öğretimi kavramlarının anlamlandırılması konusunda bir gerilimin olduğu ve bunun da bir disiplin olarak din eğitiminin mahiyetini ortaya koymada zengin bir materyal sunduğu görülmektedir. Bu çalışmanın gayesi söz konusu gerilim alanlarından yola çıkarak bir disiplin olarak din eğitiminin neliğini yeniden tartışmaya açmaktır. Burada din eğitimi; İslam eğitimi, din öğretimi ve dinî eğitim kavramlarının anlamlarını içeren üst bir olgu olarak anlamlandırılacaktır. Ayrıca İslam düşünce geleneğinin din anlayışından yola çıkarak din eğitiminin kişinin Allah’a olan yöneliminde anlam bulduğu vurgulanacaktır. Çalışmamız nitel bir çalışma olup konuyla ilgili çalışmaların incelenmesi yöntemiyle yazılacaktır. Bu doğrultuda konumuzla ilgili coğrafyamızda din eğitimi alanında yazılan eserlerin yakın okuması yapılacak, toplanan veriler kavramsal düzlemde ve analitik bir tarzda yorumlanacaktır.
In return for a first podium taught religion classes in schools in Turkey was founded as a department in the next period of research on what it really religious education has been neglected until recently. This neglect has caused some problems that cannot be solved in the subject, field, method, method of research, especially existential, of religious education. However, when we look at the studies in the field of religious education in our cultural geography, it is seen that there is a tension in the meaning of the concepts of Islamic education, religious education, religious education, religious education, religious education and religious education, and this offers a rich material in revealing the nature of religious education as a discipline. The aim of this study is to open up to discussion again the nature of religious education as a discipline based on these tension areas. Religious education here; Islamic education, religious education and religious education will be understood as a supreme fact that includes the meanings of the concepts. In addition, it will be emphasized that based on the religious understanding of the Islamic thought tradition, religious education finds meaning in one's orientation towards God. Our study is a qualitative study and will be written by the method of examining written documents. In this regard, the works written in the field of religious education in our geography related to our subject will be read closely, and the collected data will be interpreted in a conceptual and analytical manner.
Religious Education Religion Islamic Education Education of Religioun Religious Instruction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 7 |