Din ve dindarlık bağlamında öğretmen dindarlığı ve dindar öğretmen tipolojilerini incelemek olan çalışmada, dini yaşayışın çok boyutlu olduğu düşüncesinden hareketle, dini yaşayış farklı boyutlarda ele alınmıştır. Sosyal yaşamda her daim var olan dinin, meslek gruplarının sosyal.değişim üzerindeki işlevlerini büyük oranda etkilemekte olduğu, meslek gruplarının da dindarlık üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Çağımızda meslekler, uzmanlaşma ekseninde önemi her geçen gün artan bir yapı şeklindedir. Ülkemiz gibi çağdaşlaşma evresi içerisinde olan devletler ya da ülkelerde meslekleşmenin öneminin net biçimde arttığını söylemek mümkündür. Bununla birlikte bazı meslek grupları da bilhassa toplumu yönlendirici taraflarından dolayı daha ön plana.çıkmaktadır. Öğretmenler kanun ve yönetmeliklere bağımlı, kanun ve yönetmeliklerin dışına taşamaz iseler de söküp atamayacakları bir dini inançları, bu dini inançlarına bağlı olarak dini yaşayışları ve dindarlıkları söz konusudur. Dindarlıkları zaman içerisinde değişim ve dönüşüme uğramıştır. Bu amaçla, Konya’nın Selçuklu, Meram ile Karatay ilçelerde bulunan devlet ilköğretim okullarında (ilkokul, ortaokul ve imam-hatip ortaokulu düzeyi) çalışan öğretmenlerden 8336 kişiden örnekleme yöntemine göre seçilen 1000 kişiden geçerli kabul edilen 816 öğretmenin, hazırlanan anketle dini yaşayışları farklı parametreler doğrultusunda karşılaştırmalı şekilde ele alınarak araştırılmıştır. Verilerin analizinde ve hipotezlerin test edilmesinde nicel desen üzerine kurgulanmış betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 13 |