BibTex RIS Kaynak Göster

Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 3, 459 - 490, 01.07.2014

Öz

İdarenin kendisine verilen kamu hizmetlerini yerine getirebilmesi için hem taşınır ve taşınmaz mallara hem de gerçek kişilere ihtiyacı vardır. Bunların birincisine maddi unsur ikincisine ise beşeri unsur denilmektedir. Maddi unsur ile beşeri unsur birbirlerinin tamamlayıcısıdırlar. Birinin eksikliği diğerini anlamsız kılar. İdare, mevzuatın kendisine verdiği yetkileri gerçek kişiler aracılığıyla kullanmaktadır. Bu gerçek kişilere kamu personeli ya da kamu görevlileri denilmektedir. Kamu görevlilerinin ağırlık noktasını memurlar oluşturmaktadır. Memurların hizmet şartları, nitelikleri, atanmaları, yetiştirilmeleri, ilerlemeleri, yükselmelerini, hakları, yükümlülükler, özlük işleri vb. konular Devlet Memurları Kanunu’nda düzenlenmiştir. 6111 sayılı Kanun’la Devlet Memurları Kanunu’nda önemli değişiklikler yapılmıştır. Devlet Memurları Kanunu’ndaki sicile ilişkin düzenlemeler 6111 sayılı Kanun’la yürürlükten kaldırılmıştır. Anılan Kanun’la memurlar hakkında sicil raporu doldurma usulüne son verilmiştir. Bu makalede memurlar ve memurların değerlendirilmesinde uygulanan sistemler ele alınmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • AKYILDIZ, Ali, Memur Yargılamasında İdari Süreç, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. V, Sa. 1-2, s. 144-209.
  • AKYILMAZ, Bahtiyar / SEZGİNER, Murat / KAYA, Cemil, Türk İdare Hukuku, b. 2, Ankara 2011.
  • ATAY, Ender Ethem, İdare Hukuku, b. 3, Ankara 2012.
  • ÇAĞLAYAN, Ramazan, İdare Hukuku Dersleri, b. 2, Ankara 2014.
  • ÇOLAK, Nusret İlker, Kamu Görevlilerinin Naklen Atanma Kriterleri, Ankara Üniversitesi Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, C. IX, Sa. 1-2, s. 127- 165.
  • DERBİL, Süheyp, İdare Hukuku, C. I, Ankara 1940.
  • DURAN, Lütfi, İdare Hukuku Ders Notları, İstanbul 1982.
  • EROĞLU, Hamza, İdare Hukuku Dersleri, Ankara 1972.
  • GİRİTLİ, İsmet / BİLGEN, Pertev / AKGÜNER, Tayfun, İdare Hukuku, b. 2, İstanbul 2006.
  • GÖZLER, Kemal / KAPLAN, Gürsel, İdare Hukuku Dersleri, b. 15, Bursa 2014.
  • GÖZÜBÜYÜK, A. Şeref / TAN, Turgut, İdare Hukuku, b. 3, Ankara 2004.
  • GÜNDAY, Metin, İdare Hukuku, b. 10, Ankara 2013.
  • KALABALIK, Halil, İdare Hukuku Dersleri, İstanbul 2004.
  • KARAHANOĞULLARI, Onur, Kamu Hizmeti, b. 2, Ankara 2004.
  • KORKUSUZ, M. Refik, Ülkemizde Kamu Görevlilerine Sendika Hakkı ve İçeriği, Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sa.12-13-14-15, s. 105-123.
  • ONAR, Sıddık Sami, İdare Hukukunun Umumi Esasları, C. I, İstanbul 1966.
  • OZANSOY, Cüneyt, Türkiye’de Kamu Hizmetleri Tartışmaları: Bir Hamaset ve Habaset Alanı, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 46, Sa. 1-4, s. 85-100.
  • ÖZGENÇ, İzzet, Türk Ceza Kanunu Gazi Şerhi (Genel Hükümler), b. 3, Ankara 2006.
  • ÖZYÖRÜK, Mukbil, İdare Hukuku Ders Notları, Ankara 1982.
  • ROLLAND, Louıs, Hukuku İdare, Çeviren: İbrahim Ali, İstanbul 1933.
  • YILDIRIM, Ramazan, İdare Hukuku Dersleri I, Konya 2005.
  • YILDIRIM, Ramazan, Açıklamalı Kaynakçalı İdare Hukuku Kavramları Sözlüğü, Konya 2006.

IDEAS ON THE EVALUATION OF THE CIVIL SERVICE AND CIVIL SERVANTS

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 3, 459 - 490, 01.07.2014

Öz

The administrative body requires both moveable and immovable properties and real people in order to be able to fulfill public services entrusted to it. The former is called material element and the latter humane element. They are complementary to each other. The absence of either of them renders the other meaningless. The administrative body exercises the power given to it by legislation through real people. These real people are named as public servants or state employees, the majority of whom are civil servants. The conditions, qualifications, appointments, training, advancements promotions, rights and liabilities, personal affairs and similar matters of civil servants have been regulated in Civil Servants Act. Significant amendments have been made in Civil Servants Act in accordance with the Law no. 6111. Civil Servants Act regulations pertaining to the registration have been abolished by Law no. 6111. By operation of the law aforementioned, implementing procedures of filling assessment reports have been ended. In this article, civil servants and systems used in their assessment have been tried to be discussed

Kaynakça

  • AKYILDIZ, Ali, Memur Yargılamasında İdari Süreç, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. V, Sa. 1-2, s. 144-209.
  • AKYILMAZ, Bahtiyar / SEZGİNER, Murat / KAYA, Cemil, Türk İdare Hukuku, b. 2, Ankara 2011.
  • ATAY, Ender Ethem, İdare Hukuku, b. 3, Ankara 2012.
  • ÇAĞLAYAN, Ramazan, İdare Hukuku Dersleri, b. 2, Ankara 2014.
  • ÇOLAK, Nusret İlker, Kamu Görevlilerinin Naklen Atanma Kriterleri, Ankara Üniversitesi Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, C. IX, Sa. 1-2, s. 127- 165.
  • DERBİL, Süheyp, İdare Hukuku, C. I, Ankara 1940.
  • DURAN, Lütfi, İdare Hukuku Ders Notları, İstanbul 1982.
  • EROĞLU, Hamza, İdare Hukuku Dersleri, Ankara 1972.
  • GİRİTLİ, İsmet / BİLGEN, Pertev / AKGÜNER, Tayfun, İdare Hukuku, b. 2, İstanbul 2006.
  • GÖZLER, Kemal / KAPLAN, Gürsel, İdare Hukuku Dersleri, b. 15, Bursa 2014.
  • GÖZÜBÜYÜK, A. Şeref / TAN, Turgut, İdare Hukuku, b. 3, Ankara 2004.
  • GÜNDAY, Metin, İdare Hukuku, b. 10, Ankara 2013.
  • KALABALIK, Halil, İdare Hukuku Dersleri, İstanbul 2004.
  • KARAHANOĞULLARI, Onur, Kamu Hizmeti, b. 2, Ankara 2004.
  • KORKUSUZ, M. Refik, Ülkemizde Kamu Görevlilerine Sendika Hakkı ve İçeriği, Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sa.12-13-14-15, s. 105-123.
  • ONAR, Sıddık Sami, İdare Hukukunun Umumi Esasları, C. I, İstanbul 1966.
  • OZANSOY, Cüneyt, Türkiye’de Kamu Hizmetleri Tartışmaları: Bir Hamaset ve Habaset Alanı, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 46, Sa. 1-4, s. 85-100.
  • ÖZGENÇ, İzzet, Türk Ceza Kanunu Gazi Şerhi (Genel Hükümler), b. 3, Ankara 2006.
  • ÖZYÖRÜK, Mukbil, İdare Hukuku Ders Notları, Ankara 1982.
  • ROLLAND, Louıs, Hukuku İdare, Çeviren: İbrahim Ali, İstanbul 1933.
  • YILDIRIM, Ramazan, İdare Hukuku Dersleri I, Konya 2005.
  • YILDIRIM, Ramazan, Açıklamalı Kaynakçalı İdare Hukuku Kavramları Sözlüğü, Konya 2006.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adil Bucaktepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bucaktepe, A. (2014). Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 18(3), 459-490.
AMA Bucaktepe A. Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler. AHBVÜ-HFD. Temmuz 2014;18(3):459-490.
Chicago Bucaktepe, Adil. “Devlet Memurluğu Ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18, sy. 3 (Temmuz 2014): 459-90.
EndNote Bucaktepe A (01 Temmuz 2014) Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18 3 459–490.
IEEE A. Bucaktepe, “Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler”, AHBVÜ-HFD, c. 18, sy. 3, ss. 459–490, 2014.
ISNAD Bucaktepe, Adil. “Devlet Memurluğu Ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18/3 (Temmuz 2014), 459-490.
JAMA Bucaktepe A. Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler. AHBVÜ-HFD. 2014;18:459–490.
MLA Bucaktepe, Adil. “Devlet Memurluğu Ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 3, 2014, ss. 459-90.
Vancouver Bucaktepe A. Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi Üzerine Düşünceler. AHBVÜ-HFD. 2014;18(3):459-90.