BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 2, 707 - 722, 01.01.2013

Öz

Bu çalışmada, küresel finans krizinin etkilediği gemi finansmanına dair hukuki sorunlar incelenmektedir. 2008 yılının ikinci yarısında ABD’nin finans sektöründe ortaya çıkan kriz, kısa sürede küresel çapta banka ve finans sektörüne sıçramıştır. Lehman Brothers’in çöküşü ve diğer devasa finansal likidite ve ödeme güçlükleri reel ekonomiye yayılmış ve dünya ekonomisinde çöküşe neden olmuştur. Dünya ekonomisi ve küresel finans sisteminin türbülansa girmesinden sonra denizcilikte fiyatlar yönünü aşağıya çevirmiş ve limanlar boş yük gemisi filoları ile dolmaya başlamıştır. Krizin sonuçlarından biri de ödenemeyen ve/veya borçlunun ödeme kabiliyeti bulunmayan krediler için yasal takip başlatılmasıdır. Ekonomik kriz sonrasında gemi hacizleri ve satışları hız kazanmıştır. Ancak, ipoteğin paraya çevrilmesi, gemilerin haczi ve yurtdışında satışı ile ilgili olarak uygulamada çok sayıda problemle karşılaşılabilmektedir

Kaynakça

  • AKÇA Emin Cihan, Temel Denizcilik Finansmanı (YL Tezi), 2006
  • ATAMER Kerim, Deniz Hukukunda Cebrî İcra, İstanbul 2005
  • ATAMER Kerim, New Turkish Law of Ship Mortgages and Enforcement on Arrest of Ships, 5th edition, London 2011
  • BERLINGIERI Francesco, ESTRADA Edward J., Foreign Shippers: Weighing the Benefits Presented by Chapter 11, http://www.reedsmith.com/fi les/uploads/ Documents/estrada %20shipping %20bankruptcies.pdf
  • MILFORD Phil, KARY Tiffany, NIGHTINGALE Alaric, General Maritime Files for Bankruptcy Protection With $1.4 Billion in Debt, http://www.bloomberg.com/ news/ 2011-11-17/ general-maritime-files-for-bankruptcy-protectionwith-1-4-billion-in-debt.html
  • MAGNUSSON Niklas, ING Says It’s Still Worth Making Ship Loans as Europe Banks Exit, 30 Nisan 2012, http://www.businessweek. com/ printer/ articles/57720?type=bloomberg
  • ÜLGENER M. Fehmi, Türkiye Dışındaki Cebri İcra Sonucunda Gemi Sicilinde Kayıtlı Olan Hakların Akıbeti Ve Gemilerin Terkin Edilebilmesi Konularında Yapılan Kanun Değişikliği, www.ulgener. com/upload/lib/26_TK_md_1245.doc
  • http://www.admiraltylawguide.com/ conven/liens1993.html
  • Britannia Bulk PLC, http://opencorporates.com/companies/gb/03842976
  • Comité Maritime International Questionnaire in respect of Recognition of Foreign Judicial Sales of Ships, http://www.comitemaritime.org/ Recognition-of-Foreign-Judicial-Sales-of Ships/0,2750,15032,00.html
  • Haciz yoluyla satılan gemi sayısı arttı, Aktüeldeniz, S. 40, Aralık 2012, s. 12, http://www.aktueldeniz.com/ edergi_sayi_40/
  • http://internationalshippingnews.blogspot.com/2011/11/general-maritimefiles-chapter-11. html
  • TBS INTERNATIONAL PLC, http://sec.gov/Archives/edgar/ data/1479920/00014799201 1000020/tbs10k_123110.htm
  • http://treaties.un.org/pages/ViewDetails.aspx?src=TREATY& mtdsg_no=XID-4&chapter =11&lang=en
  • TTK gerekçe, http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0324.pdf
  • Yargıtay kararları, www.kazanci.com
  • 2008-2012 Küresel Ekonomik Kriz, http://tr.wikipedia.org/wiki/2008_ Ekonomik_Krizi
  • http://www.kccllc.net/MarcoPolo

(LEGAL ISSUES RELATING TO THE FINANCING OF VESSELS AFFECTED BY THE GLOBAL FINANCIAL CRISIS)

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 2, 707 - 722, 01.01.2013

Öz

This paper analyses legal issues relating to the fi nancing of vessels affected by the global fi nancial crisis. The U.S. fi nancial sector crisis that emerged in the second half of 2008, soon spread to a global banking and fi nancial sector. The collapse of Lehman Brothers and other massive fi nancial liquidity and payment diffi culties spread to the real economy and caused the collapse of the world economy. After the entry into turbulence of the world economy and the global fi nancial system, shipping prices turned downward direction and ports began to fi ll up with empty cargo ship fl eets. One of the consequences of the crisis is the initiation of legal proceedings for loans, which can not be paid and/or without the borrower’s ability to pay. Following the economic crisis, foreclosures and sales of vessels has gained momentum. However, in practice may be encountered a large number of problems related to the liquidation of the mortgage, foreclosure and sale of vessels abroad

Kaynakça

  • AKÇA Emin Cihan, Temel Denizcilik Finansmanı (YL Tezi), 2006
  • ATAMER Kerim, Deniz Hukukunda Cebrî İcra, İstanbul 2005
  • ATAMER Kerim, New Turkish Law of Ship Mortgages and Enforcement on Arrest of Ships, 5th edition, London 2011
  • BERLINGIERI Francesco, ESTRADA Edward J., Foreign Shippers: Weighing the Benefits Presented by Chapter 11, http://www.reedsmith.com/fi les/uploads/ Documents/estrada %20shipping %20bankruptcies.pdf
  • MILFORD Phil, KARY Tiffany, NIGHTINGALE Alaric, General Maritime Files for Bankruptcy Protection With $1.4 Billion in Debt, http://www.bloomberg.com/ news/ 2011-11-17/ general-maritime-files-for-bankruptcy-protectionwith-1-4-billion-in-debt.html
  • MAGNUSSON Niklas, ING Says It’s Still Worth Making Ship Loans as Europe Banks Exit, 30 Nisan 2012, http://www.businessweek. com/ printer/ articles/57720?type=bloomberg
  • ÜLGENER M. Fehmi, Türkiye Dışındaki Cebri İcra Sonucunda Gemi Sicilinde Kayıtlı Olan Hakların Akıbeti Ve Gemilerin Terkin Edilebilmesi Konularında Yapılan Kanun Değişikliği, www.ulgener. com/upload/lib/26_TK_md_1245.doc
  • http://www.admiraltylawguide.com/ conven/liens1993.html
  • Britannia Bulk PLC, http://opencorporates.com/companies/gb/03842976
  • Comité Maritime International Questionnaire in respect of Recognition of Foreign Judicial Sales of Ships, http://www.comitemaritime.org/ Recognition-of-Foreign-Judicial-Sales-of Ships/0,2750,15032,00.html
  • Haciz yoluyla satılan gemi sayısı arttı, Aktüeldeniz, S. 40, Aralık 2012, s. 12, http://www.aktueldeniz.com/ edergi_sayi_40/
  • http://internationalshippingnews.blogspot.com/2011/11/general-maritimefiles-chapter-11. html
  • TBS INTERNATIONAL PLC, http://sec.gov/Archives/edgar/ data/1479920/00014799201 1000020/tbs10k_123110.htm
  • http://treaties.un.org/pages/ViewDetails.aspx?src=TREATY& mtdsg_no=XID-4&chapter =11&lang=en
  • TTK gerekçe, http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0324.pdf
  • Yargıtay kararları, www.kazanci.com
  • 2008-2012 Küresel Ekonomik Kriz, http://tr.wikipedia.org/wiki/2008_ Ekonomik_Krizi
  • http://www.kccllc.net/MarcoPolo
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hacı Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kara, H. (2013). Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 17(2), 707-722.
AMA Kara H. Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar. AHBVÜ-HFD. Ocak 2013;17(2):707-722.
Chicago Kara, Hacı. “Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Ocak 2013): 707-22.
EndNote Kara H (01 Ocak 2013) Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 17 2 707–722.
IEEE H. Kara, “Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar”, AHBVÜ-HFD, c. 17, sy. 2, ss. 707–722, 2013.
ISNAD Kara, Hacı. “Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 17/2 (Ocak 2013), 707-722.
JAMA Kara H. Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar. AHBVÜ-HFD. 2013;17:707–722.
MLA Kara, Hacı. “Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2013, ss. 707-22.
Vancouver Kara H. Küresel Finans Krizinin Etkilediği Gemi Finansmanına Dair Hukuki Sorunlar. AHBVÜ-HFD. 2013;17(2):707-22.