BibTex RIS Kaynak Göster

MEDENÎ KANUN'DA KADIN VE AİLE

Yıl 2004, Cilt: 8 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Toplumun temel yapı taşı ailedir. Dar anlamda aile, anne, baba ve çocuklardan meydana gelir. Aile, bir erkekle bir kadının evlenmesiyle meydana gelen bir birliktir. Bu nedenle, aile içinde erkek ne kadar önemli ve değerliyse kadın da o kadar önemli ve değerlidir. Fakat tarih boyunca kadın, toplum içinde hak ettiği yeri elde edememiştir. Bu nedenle, özellikle ondokuzuncu yüzyılın sonlarından itibaren pek çok ülke, kadını koruyucu düzenlemeler yapmaya başlamıştır. 1926 yılında kabul edilen 743 sayılı Türk Medenî Kanununda da kadını koruyan pek çok hüküm bulunmaktaydı.Fakat bu düzenlemeler zaman içerisinde yetersiz kalmıştır. Bu nedenle, 1.1.2002 tarihinde yürürlüğe giren yeni Medenî Kanunda, eşitlik ilkesi doğrultusunda yeni düzenlemeler yapılmıştır. Bunların bir kısmı yerinde düzenlemelerdir. Ancak bu hükümlerin bazıları aile yapımıza zarar verici niteliktedir. Kadın – erkek eşitliği sağlanmaya çalışılırken aile ihmal edilmemelidir. Sağlam bir toplumun ancak sağlam ve huzurlu ailelerden oluşabileceğini unutmamak gerekir

Yıl 2004, Cilt: 8 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Der Grundstein der Gesellschaft ist die Familie.In enger Hinsicht besteht die Familie aus Mutter,Vater und den Kindern. Die Familie ist eine Einigung, die durch die Heirat einer Frau und eines Mannes entsteht. Aus diesem Grund ist in der Ehe, die Frau genau so wichtig und wertvoll wie der Mann. Trotzdem konnte die Frau im Laufe der Geschichte diese verdiente Stellung nicht genügend einnehmen. Deshalb haben viele Länder besonders am Ende des 19. Jahrhunderts begonnen, rechtliche Schutzmaßnamen für die Frauen zu treffen. Auch in dem im Jahre 1926 in Kraft getretenen türkischen Zivilgesetz befanden sich viele Bestimmungen, die die Frau in Schutz nahmen. Aber diese Bestimmungen haben sich im Laufe der Zeit ausgedient. Deshalb wurde im neuen Zivilgesetz, das im 1.1.2002 in Kraft getreten ist, neue Bestimmungen im Rahmen der Gleichberechtigung getroffen. Einige dieser Bestimmungen waren zutreffend. Aber einige von diesen Bestimmungen waren jedoch nicht der türkischen Gesellschaftsstruktur entsprechend. Um eine angäbliche Emanzipation zu realisieren, sollte jedoch die İnstitution der Familie nicht vernachlässigt bzw. zerstört werden. Es sollte nicht vergessen werden, daß eine stabile und friedliche Gesellschaft nur aus harmonischen und friedlichen Familien bestehen kann.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şahin Akıncı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akıncı, Ş. (2004). MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 8(2).
AMA Akıncı Ş. MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE. AHBVÜ-HFD. Haziran 2004;8(2).
Chicago Akıncı, Şahin. “MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Akıncı Ş (01 Haziran 2004) MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 8 2
IEEE Ş. Akıncı, “MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE”, AHBVÜ-HFD, c. 8, sy. 2, 2004.
ISNAD Akıncı, Şahin. “MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 8/2 (Haziran 2004).
JAMA Akıncı Ş. MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE. AHBVÜ-HFD. 2004;8.
MLA Akıncı, Şahin. “MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 2, 2004.
Vancouver Akıncı Ş. MEDENÎ KANUN’DA KADIN VE AİLE. AHBVÜ-HFD. 2004;8(2).