Çağın en belirgin özelliklerinden biri toplumların sürekli ve hızlı değişmesidir. Bilgi toplumu bu değişimin yönünü ve içeriğini vurgularken, insanların bu kadar hızlı değişimlere ayak uydurabilmesi eğitimle gerçekleşmektedir. Eğitim ve bilgi toplumunun yükselen değerlerinin buluşması karşımıza hızlı teknoloji dönüşümünü, hızlı değişme ve gelişmeyi, bilgiyi iyi organize edebilmeyi, insanı hem yaşam boyu öğrenen olarak ele almayı hem de bilgi insanı olarak sürekli öğrenmeyi, öğrenmeyi öğrenen insan modelini oluşturmayı amaçlamaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişim ve değişmeler çok yönlü olmayı gerektirirken, öğrenenlere verilen eğitim derin olmakla birlikte, kalın çizgilerle ayrılmış, kalıplaşmış fikirlerden bir türlü sıyrılamamış ve dar kanallarda hapsolmuştur. Bilginin sürekli olarak arttığı ve çok kolay bir şekilde yayıldığı ortadayken eğitimciler öğrenenlerin bilgileri sorgulamalarını, sorunlara çözüm üretebilmelerini, kendilerini sürekli yenileyip geliştirmelerini, eleştirel düşünüp karar verebilmelerini sağlayacak paradigmalar çerçevesinde müfredatlarını, eğitim programlarını yenileyebilmeli ve çağa ayak uydurabilmelidirler. Bu makalede hemşirelik eğitimini geçmişten bugüne etkileyen paradigmaların üzerinde durulması amaçlanmıştır.
Eğitim Hemşirelik Hemşirelik eğitimi Hemşirelik eğitiminde paradigmalar Paradigma
yok
yok
One of the most distinctive features of the age is the constant and rapid change in societies. While the information society emphasizes the direction and content of this change. People can adapt to such rapid changes through education. The meeting of the rising values of education and information society aims to create a human model who learns to learn and learn as a knowledge person and to be able to organize the knowledge well, to meet the fast technology transformation, rapid change and development, to be able to organize the information well. While rapid developments and changes in information and communication technologies require being versatile, the education given to learners is deep, separated by thick lines, has not been able to get rid of stereotypes and is confined in narrow channels. While it is evident that knowledge is constantly increasing and spreading very easily, educators should be able to renew their curriculum, education programs and keep up with the times within the framework of paradigms that will enable learners to question information, produce solutions to problems, constantly renew and develop themselves, and think critically and make decisions. In this article, it is aimed to focus on the paradigms affecting nursing education from the past to the present.
Education Nursing Nursing education Paradigms in nursing education Paradigm
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |