Araştırma, Türkiye’deki hemşirelik ikinci öğretimde okuyan öğrencilerin öğretim şekline ilişkin düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Türkiye’de beş üniversitede ikinci öğretim programı bulunmaktadır. Kurumlardan biri çalışmaya katılmak istememiş ve dört kurumdaki 437 öğrenci çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılmak istenmiş ve ancak gönüllü 288 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veriler yüzde, ortalama, bağımsız gruplarda t testi, One Way Anova, LSD post hoc analizleri ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin %76.4’ü puanının normal öğretime göre düşüklüğü nedeniyle ikinci öğretimi tercih etmiş ve %60.8’i programından memnundur. Öğrencilerin %62.1’i ikinci öğretimde okumanın zaman, ulaşım, yüksek maliyet, uykusuzluk gibi sorunlara yol açtığını ancak tekrar tercih etme durumu olsa %54.5’i yine ikinci öğretim seçebileceğini belirtmiştir. Öğrencilerin programlarından memnuniyet durumları karşılaştırıldığında; okudukları okul, ikinci öğretim okumanın sorunlara yol açması ve ikinci öğretim not ortalamalarını etkilemesi (p<0.001) ile psikolojik ve uyku sorunları yaşama durumları (p<0.05) arasında anlamlılık bulunmuştur. Öğrencilerin yanı sıra öğretim elemanlarının da ikinci öğretime ilişkin görüşleri belirlenmeli ve ikinci öğretim programı her yönüyle gözden geçirilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.