Bu çalışma üstün yetenekli/zekalı öğrenci velilerinin, akıl-zeka oyunları ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıylayapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bilim ve Sanat Merkezi’ne BİLSEM devameden öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2016-2017 eğitim-öğretim yılında BİLSEM’e devam eden6 öğrencinin velileri oluşturmaktadır. Araştırma velilerin akıl-zeka oyunlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymayayönelik betimsel bir çalışmadır. Velilerin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma tekniklerinden görüşmetekniği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından çalışmaya katılan velilere ikiay, haftada üç saat akıl-zeka oyunları eğitimi verilmiş ve akıl-zeka oyunları ile ilgili velilerin görüşleri alınmıştır.Veliler ile yapılan görüşme sonucunda; çocuklarının okulları ve gittikleri kurslar sebebi ile çok fazla boş zamanlarıolmadığını, olan boş zamanlarını da bilgisayar ve internet ortamında geçirdiklerini, çocuklarının boş zamanlarınıdeğerlendirmek için veliler internetten araştırma yaptıklarını, çocukları ile daha verimli zaman geçirebilmek veeğlenmek için akıl-zeka oyunları eğitimine katıldıklarını, akıl-zeka oyunları eğitiminde aldıkları eğitim ile hemçocukları ile hem de ailenin diğer fertleri ile daha eğlenceli zaman geçirdiklerini ayrıca akıl-zeka oyunlarınınçocuklarının ve aile fertlerinin tv, bilgisayar, internet, cep telefonu gibi ortamlardan uzaklaşmalarına yardımcıolduğunu ifade etmişlerdir
This study was conducted in order to determine the opinion of gifted / intelligent students' parents about theirmind-wise games. The universe of the research constitutes the parents of the students who continue to BİLSEMin 2016-2017 academic year. The sample is the parents of 6 students who continue to BİLSEM in 2016-2017academic year. The study is a descriptive study aimed at revealing the opinions of the parents about themind-wise games. Qualitative research techniques used interview techniques and semi-structured interviewforms to determine the opinions of the parents. The parents who participated in the study by the researcherswere educated for two months, three hours a week for intelligence-wise games and the opinions of the parentsabout the games of intelligence were taken. As a result of interviews made by the wels; That their children spendmuch of their free time on their computers and the Internet, that their children are doing research on the internetin order to assess their leisure time, that they participate in the education of mental games to have more timewith their children and to have fun, They also stated that they had more fun with their children and the othermembers of the family with the training they had in their training of the games, and they also helped children ofthe mind-wise games and their family members to get away from media such as TV, computer, internet, mobilephone
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.