İçerik farklılaştırması, fikirlerden, kavramlardan, tanımlayıcı bilgi ve gerçeklerden oluşur. İçerik, öğrenme yaşantıları gibi, hızlandırma, yoğunlaştırma, çeşitlilik, yeniden düzenleme, esnek zaman, daha ileri ya da karmaşık kavramların, materyallerin kullanımıyla değiştirilebilir. Mümkün olduğunda öğrenciler içerik alanlarında kendi hızlarıyla ilerleme konusunda teşvik edilmelidir. Eğer belirli bir üniteyi kavrarlarsa, daha ileri öğrenme aktiviteleriyle desteklenmelidirler. Kısa adıyla anılan Resfebe resiml alfabe anlamına gelmekte olup, resfebe bilmeceleri ne matematiğe, ne de ağır bir genel kültür ve kelime bilgisine ihtiyaç duyar, biraz mantık ve hayal gücü ile çözülebilir. Genellikle birkaç harf veya resim ile oluşturulan resfebeler vardır, kaliteli bir resfebede resmin manasını bulmak ayrı bir bilmecedir, harfler verilmişse de bunların çözerken kullanılara gereken biçimsel özellikleri vardır. Bu çalışmada konular ile ilgili içerik farklılaştırma amacıyla önce düz anlatım kullanılarak anlatılmış daha sonra resfebenin tanımı yapılarak düz anlatım yöntemi ile anlatılan coğrafya ders konularından biri için resfebe yapmaları istenmiştir. Öğrenciler tarafından toplamda 97 adet resfebe üretilmiş ve üretilen bu resfebeler altı ana grupta toplanmıştır. Bunlar coğrafi terimler, şehirler, ülkeler, yerler yerşekilleri, kıtalar ve iklim, şeklinde gruplandırılmıştır. Böylece ders daha etkin hala gelirken öğrencilerin zihinsel ve akıl yürütme konusunda bir farklılaştırma örneği sunabildiği sonucuna varılmıştır
Coğrafi Terimlerin Öğretimi İçerik Farklılaştırma Özel Yetenek
Content differentiation consists of ideas, concepts, descriptive information and facts. Content, like learning experiences, can be changed by using accelerations, intensification, diversity, reorganization, flexible time, more advanced or complex concepts, materials. Whenever possible, students should be encouraged to progress at their own pace in content areas. If they have a specific unit, they should be supported by further learning activities. The short name of the picture means the picture alphabet. Recipes do not need mathematics, nor a heavy general culture and vocabulary, can be solved with some logic and imagination. There are usually resfabels created with a few letters or pictures, but finding the quality of a resident's picture in a quality resume is a separate one, although the letters are given, they have formal features that must be used when solving. In this study, in order to differentiate the content related to the subjects, the course was first described as a lecture, then it is required to make resefeben for one of the geography course subjects described with the definition of resefebenin and explained with the lecture management. A total of 97 rescues were produced and produced and these rescues were collected in six main groups. These are grouped in terms of geographical terms, cities, countries, places, landmarks, continents, climate. Thus, it was concluded that students who are still more effective in the course can offer a differentiation example about mental and reasoning
Content Differentiation Special Ability Teaching Geographical Terms
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.