Hastalar, hastanede kaldıkları süreçte bazı beklentiler dile getirmektedir. Beklentilerin farkında olunması hasta ile iletişimi kolaylaştıracaktır. Bu çalışma, hastaların yatış sürecinin farklı dönemlerinde hemşirelerden beklentilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, odak grup görüşmesi yöntemi ile toplanmıştır. Örneklem, Anadolu’da bir ilde, Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir hastanede yatarak tedavi gören 10 hastadır. Bu hastaların yazılı onamları alınmıştır. Verilerin toplanmasında; hastaların demografik özelliklerini içeren soru formu ve yapılandırılmış görüşme formu, verilerin analizinde de betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Hastaların hemşirelerden beklentilerini, hastanede her süreç için farklılıklar saygılı olsunlar, hemen gelsinler, tedavimi zamanında yapsınlar vs gösterdiği görülmüştür. Hemşirelerin doğru iletişim tekniklerini kullanmaları, hastaların beklentilerini karşılamaları, ziyaret saatine ve taburculuk eğitimine özen göstermelerinin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Patients express some expectations during the hospital stay. Awareness of expectations will facilitate communication with the patient.This study was conducted to determine the expectations of the patients from the nurses at different stages of the hospitalization process.Data were collected by focus group interview method.The sample included 10 inpatients hospitalized in a hospital affiliated to the Ministry of Health in a province in Anatolia.Written informed consent was obtained from these patients.Data were collected by using a questionnaire containing the demographic characteristics of the patients and structured interview form, and descriptive and content analysis were used in the analysis of the data.It was seen that the patients' expectations from the nurses differed for each process in the hospital whether they be respectful, they should come immediately, have their treatment timely, etc. . It was concluded that it was important for the nurses to use the correct communication techniques, to meet the expectations of the patients, to pay attention to the visiting hours and discharge training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.