The study was conducted to investigate the effects of education given to women university students on their attitudes towards violence against women, and their conflict and awareness levels. The sample of this quasi-experimental study comprised 87 (experimental group = 45; control group = 42) students studying in health-related fields. The students in the experimental group received in one session education on violence against women and conflict, whereas the students in the control group did not receive any education. The study data were collected with the Personal Information Form, the Attitudes towards Violence Scale among University Students, and the Conflict and Violent Awareness Scale. No statistically significant difference was found between the experimental and control groups in terms of the mean scores they obtained from the overall the Attitudes towards Violence Scale among University Students and its sub-dimensions (p>0.05). However, a statistically significant difference was found between the mean scores of the Conflict and Violent Awareness Scale (p<0.05). It is recommended to plan the studies that to raise the awareness of violence.
Yok
Araştırma kadın üniversite öğrencilerine verilen eğitimin kadına yönelik şiddete ilişkin tutum, çatışma ve farkındalık düzeyleri üzerine etkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Bu yarı deneysel çalışmanın örneklemini sağlık ile ilgili alanlarda öğrenim gören 87 (deney grubu = 45; kontrol grubu = 42) üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubundaki öğrenciler kadına yönelik şiddet ve çatışma konularını içeren eğitim almış, kontrol grubundaki öğrenciler ise eğitim almamıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği, Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği ile toplanmıştır. Eğitim sonrası deney ve kontrol grubu arasında Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği tüm alt boyutlarda ve toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Ancak Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Bu sonuçlar doğrultusunda şiddetle ilgili farkındalık yaratan çalışmaların planlanması önerilir.
Yok
Yok
Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Sağlığın Geliştirilmesi, Ruh Sağlığı Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.