This study was conducted to evaluate the level of a group of students who completed their undergraduate education in nursing regarding the basic skills specified in the Nursing National Core Education Program (NNCEP) 2022. This descriptive study was conducted with 193 nursing students students who will graduate. The data of the research were collected using the Student Introduction Form and the basic skills list of NNCEP 2022. 71-100% of the students stated that they could do 83.9% of the basic skills in NNCEP at the D3 level, 25% or less of them could do 84.4% of the skills at the D2 level, and 10% or less of them could do 62.6% of the skills at the D1 level. In general, approximately 70% or more of the students stated that they could perform the skills expected to be performed at D3 level. The majority of the students considered themselves sufficient in the basic skill levels specified in NNCEP. However, it has been determined that about half of the students think that they are not at the expected skill level in applications that are frequently encountered in complicated and specific areas such as emergency services, intensive care, oncology and palliative care. In addition, some students did not feel sufficient in following the current literature and performing their practices based on evidence. It is recommended to plan the necessary activities to ensure that students are at the expected level of proficiency in all skills.
-
Bu araştırma bir hemşirelik lisans programı öğrencilerinin Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) 2022’de belirtilen temel becerilere ilişkin kendi düzeylerini değerlendirmeleri amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma mezun durumdaki 193 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Öğrenci Tanıtım Formu ve HUÇEP 2022 temel becerileri kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin temel becerilerde hangi düzeyde olduğunu belirtmeleri istenmiştir. Öğrencilerin %71-100’ü HUÇEP’te yer alan temel becerilerin %83.9’unu D3 düzeyinde, %25 ve daha azı becerilerin %84.4’ünü D2 düzeyinde ve %10,0 ve daha azı ise becerilerin %62,6’sını D1 düzeyinde yapabileceğini belirtmiştir. Genel olarak D3 düzeyinde yapılması beklenen becerileri öğrencilerin yaklaşık %70 ve daha fazlası D3 düzeyinde yapabileceğini ifade etmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun HUÇEP’te belirtilen temel beceri düzeyleri konusunda kendilerini yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ancak acil servis, yoğun bakım, onkoloji gibi komplike ve özellikli alanlarda sık karşılaşılan uygulamalarda ise öğrencilerin yaklaşık yarısının beklenen beceri düzeyinde olmadığını düşündüğü saptanmıştır. Ayrıca güncel literatürü takip etme ve uygulamalarını kanıta dayalı olarak gerçekleştirme konularında da bazı öğrencilerin kendilerini yeterli hissetmedikleri bulunmuştur. Tüm becerilerde öğrencilerin beklenen yeterlilik düzeyinde olması için gerekli etkinliklerin planlanması önerilmektedir.
Bu çalışma için etik kurul onayı Erciyes Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'ndan alınmıştır (Tarih:31.05.2022 ve Sayı No:223).
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.