This study aimed to determine the relationship between student nurses' predisposition to ethical values and their approaches to ethical problems. This double-centered study, using a cross-sectional research design, was conducted with a total of 293 nursing students. Data was collected through a face-to-face survey between November 3 and December 31, 2022. 'Predisposition to Ethical Values Scale (PEVS)' was used to determine the participants' predisposition to ethical values, and 'Approach to Ethical Problems in the Field of Health Scale (AEPFHS)' was used to determine their approach to ethical problems. The fourth grade students were found to be statistically significantly higher than the third grade students (p<0.05). PEVS and AEPFHS total scores of students who stated that they liked the nursing department were found to be statistically significantly higher. A weak, positive and significant relationship was found between AEPFHS and PEVS (p<0.05). It is recommended that ethical training be included in the nursing curriculum and presented to students with effective teaching methods.
Ethical value ethical problem Ethics nursing students Nursing
Bu çalışmada öğrenci hemşirelerin etik değerlere yatkınlıkları ile etik sorunlara yaklaşımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel araştırma tasarımı kullanılarak çift merkezli gerçekleştirilen bu çalışma, toplam 293 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler 3 Kasım- 31 Aralık 2022 tarihleri arasında yüz yüze anket aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcıların etik değerlere yatkınlıklarının belirlenmesinde ‘Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği (EDYÖ)’ ve etik sorunlara yaklaşımlarının belirlenmesinde ‘Sağlık Alanında Etik Sorunlara Yaklaşım Ölçeği (SAESYÖ)’ kullanılmıştır. Dördüncü sınıftaki öğrencilerin EDYÖ toplam puanları üçüncü sınıftaki öğrencilere göre istatistiksel anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Hemşirelik bölümünü sevdiğini belirten öğrencilerin EDYÖ ve SAESYÖ toplam puanları istatistiksel anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. SAESYÖ ile EDYÖ arasında zayıf düzeyde pozitif yönde ve anlamlı olan bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). Hemşirelik müfredatına etik eğitimlerin dahil edilmesi ve etkin öğretim yöntemleri ile öğrencilere sunulması önerilmektedir.
Çalışmanın etik kurul izni Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulundan alınmıştır.
YOKTUR
Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları, Hemşirelikte Yönetim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.