Ortaöğretim
müzik derslerinde şarkı öğretimi esnasında ders kitaplarında kullanılan
dağarcık, ağırlıklı olarak makamsal çocuk şarkılarından oluşmaktadır. Ancak
öğrencilerin gerek yaşam biçimleri gerekse etkileşim içinde oldukları popüler
kültür nedeniyle halk müziği kültüründen ve dolayısıyla halk müziklerinden
uzaklaşmış olmaları motivasyon düzeyinde olumsuz etkiler yaratmaktadır. Bu
bağlamda araştırmanın amacı, ortaokullarda müzik eğitiminin şarkı öğretimi
boyutunda popüler müzik formlarının ve eşliklerinin kullanılmasının müzik derslerine
olumlu veya olumsuz etkilerini, müzik öğretmeni adaylarının görüşlerine dayalı
olarak tespit etmektir. Araştırma durum tespitine yönelik betimsel bir
çalışmadır. Ayrıca verilerin toplanması ve elde edilen verilerin yorumlanması
bakımından nitel bir çalışmadır. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim
yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi ABD Okul Deneyimi dersine
devam eden son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik
olarak öncelikle ortaokullarda uygulanmak üzere araştırmacılar tarafından
seçilen, popüler müzik formlarında bestelenmiş dört çocuk şarkısına popüler
müzik armonisi ve enstrümanları kullanılarak eşlikler hazırlanmıştır. Daha
sonra Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi ABD’da lisans öğrenimi gören
dördüncü sınıf öğrencilerine Öğretmenlik Uygulaması derslerinde, hem bu
eşlikler ve şarkılarla hem de öğretmen kılavuz kitabında yer alan çocuk
şarkıları ile şarkı öğretimi yaptırılmıştır. Uygulama sonunda sözlü mülakat
yoluyla müzik öğretmeni adaylarının görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin şarkı söyleme becerilerinde olumlu yönde değişimler gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |