Araştırmanın amacı
eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı
öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin akademik özyeterlik
düzeyleri tarafından ne kadarının açıkladığının belirlenmesi, söz konusu
değişkenlerin cinsiyet ve sınıf gibi değişkenler açısından incelenmesidir.
Araştırmaya 352 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının
akademik güdülenme düzeylerini belirleyebilmek amacıyla Bozanoğlu (2004)
tarafından geliştirilen “Akademik Güdülenme Ölçeği” ile öğretmen adaylarının
akademik özyeterlik düzeylerini saptayabilmek için Jerusalem ve Schwarzer
(1981) tarafından geliştirilen; Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından
Türkçe ’ye uyarlanan “Akademik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda öğretmen adaylarının orta düzey akademik güdülenme ve
akademik özyeterlik düzeyine sahip oldukları, akademik güdülenme ve akademik öz
yeterlik puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermediği, ayrıca
akademik güdülenme ve akademik özyeterlik puanlarının, sınıf düzeylerine göre
anlamlı bir fark göstermediği belirlenmiştir. Yapılan Regresyon analizinde
öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik düzeylerinin akademik
motivasyonlarına ilişkin varyansın %13’ ünü açıkladığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |