Bu çalışma, öğretmen
adaylarının öğretmen öz-yeterlik inançları ile mesleki kaygı durumlarının,
cinsiyet, mezun olunan lise türü, sosyo-ekonomik düzey ve öğretmenlik programı
değişkenlerine göre incelenmesini ve öğretmen öz-yeterlik inançları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar
yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 4. sınıfta
öğrenim gören toplam 589 öğretmen adayı
katılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının
öz-yeterlik inançları ve mesleki kaygı düzeyleri; cinsiyet, mezun olunan lise
türleri ve devam ettikleri programlara göre anlamlı farklılık göstermektedir.
Ayrıca mesleki kaygı sosyo-ekonomik düzeye göre farklılaşırken öz-yeterlik
inancı sosyo–ekonomik düzey değişkenine göre anlamlı bir farklılık
göstermemektedir. Öz-yeterlik inanç ve mesleki kaygı durumları arasında pozitif
düşük düzeyde korelasyon olduğu saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |