Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulları Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Ve Yazma Öğretimine Hazırlık Düzeyleri

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 83 - 90, 15.03.2016

Öz

Bu araþtýrma ilköðretim okullarýna yeni baþlayan birinci sýnýf öðrencilerinin
ilkokuma ve yazma öðretimine yönelik deneyim ve birikimlerini (duyuþsal hazýrlýk düzeyi ile
okuma ve yazma öðrenmeye hazýrlýk düzeyleri) ölçmek amacýyla yapýlmýþtýr. Araþtýrma
sonuçlarýna göre; (1). öðrencilerin okulöncesi dönemden ilkokuma ve yazma öðretimine
yönelik çok önemli deneyim ve birikimlerle okula baþladýklarý, (2). okulöncesi dönemde
alýnan anaokulu eðitiminin öðrencilerin okuma ve yazmaya hazýrlýk düzeyleri üzerinde etkili
olduðu görülmüþtür

Kaynakça

  • Adams, M. J. (1990). Begining to Read: Thinking and Learning About Print, Cambridge, MA: MITPres.
  • Bloom, B. S. (1979). Ýnsan Nitelikleri ve Okulda Öðrenme, (Çev. D. Ali Özçelik), MEB Yayýnlarý.
  • Burns, C. P., Roe B. D. Ross, E. P. (1992), Teaching Reading in Today’s Elementery Schools. Boston: Houghton Mifflin Company
  • Cunningham, P. Vd., (1995). Reading and Writing in Elementary Classrooms, Longman Publishhers.
  • Fidan, N. (1998). Okulda Öðrenme ve Öðretme, Ýstanbul, Alkým Yayýnevi.
  • Çelenk, S. (2007). Ýlkokuma- Yazma Programý ve Öðretimi, Ankara, Aný Yayýncýlýk.
  • Çelenk, S. (2003). Okul Aile Ýþbirliði Ýle Okuduðunu Anlama Baþarýsý Arasýndaki Ýliþki, H. Ü. Eðitim Fakültesi Dergisi.
  • Gray, S. W. (1975). Okuma ve Yazma Öðretimi, (Çev. N. Yüzbaþýoðullarý), MEB Yayýnlarý.
  • McKEE, P. (1956). Okulda Okuma Öðretimi (Çev. Þ. Koç), MEB Yayýnlarý.
  • Sulzby, E. & Teale, (1991). “Emergent Literacy: New Perpectives,” Ýn Emergent Literacy: Yang Children Learn To Read and Write. Intenational Reading Association

LEVEL OF READINESS FOR READING AND WRITING EDUCATION AMONG FIRST GRADE STUDENTS OF PRIMARY SCHOOLS

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 83 - 90, 15.03.2016

Öz

This research aims to measure the experience and knowledge (affective readiness and
level of readiness to learn reading and writing) of first grade students who have recently started
primary school education. According to the findings of the study, it is observed that: 1) students
come to school with significant experience and knowledge gained in the pre-school period 2)
kindergarten education taken in the pre-school period has a significant contribution to the
students’levels of readiness for reading and writing

Kaynakça

  • Adams, M. J. (1990). Begining to Read: Thinking and Learning About Print, Cambridge, MA: MITPres.
  • Bloom, B. S. (1979). Ýnsan Nitelikleri ve Okulda Öðrenme, (Çev. D. Ali Özçelik), MEB Yayýnlarý.
  • Burns, C. P., Roe B. D. Ross, E. P. (1992), Teaching Reading in Today’s Elementery Schools. Boston: Houghton Mifflin Company
  • Cunningham, P. Vd., (1995). Reading and Writing in Elementary Classrooms, Longman Publishhers.
  • Fidan, N. (1998). Okulda Öðrenme ve Öðretme, Ýstanbul, Alkým Yayýnevi.
  • Çelenk, S. (2007). Ýlkokuma- Yazma Programý ve Öðretimi, Ankara, Aný Yayýncýlýk.
  • Çelenk, S. (2003). Okul Aile Ýþbirliði Ýle Okuduðunu Anlama Baþarýsý Arasýndaki Ýliþki, H. Ü. Eðitim Fakültesi Dergisi.
  • Gray, S. W. (1975). Okuma ve Yazma Öðretimi, (Çev. N. Yüzbaþýoðullarý), MEB Yayýnlarý.
  • McKEE, P. (1956). Okulda Okuma Öðretimi (Çev. Þ. Koç), MEB Yayýnlarý.
  • Sulzby, E. & Teale, (1991). “Emergent Literacy: New Perpectives,” Ýn Emergent Literacy: Yang Children Learn To Read and Write. Intenational Reading Association
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Çelenk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelenk, S. (2016). İlköğretim Okulları Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Ve Yazma Öğretimine Hazırlık Düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 83-90.