Kaynaþtýrma uygulamalarýnýn etkili bir þekilde uygulanabilmesi için dikkat edilmesi
gereken etmenlerden bir tanesi de öðretimsel uyarlamalarýn yapýlmasýdýr. Dolayýsýyla
kaynaþtýrma sýnýflarýnda görev yapan sýnýf öðretmenlerine bu konuda önemli görevler
düþmektedir. Bu durumda kaynaþtýrma sýnýfý öðretmenleri öðretimsel uyarlamalar konusunda
gerekli bilgi donanýmýna sahip olmalýdýr. Kaynaþtýrma öðrencisine ilköðretim programýný
uyarlayabilmeli, uyarlanan programdan etkili bir þekilde yararlanmasýný saðlayabilmelidir. Bu
nedenle kaynaþtýrma sýnýfý öðretmenlerinin, öðretimin uyarlanmasýna iliþkin yaptýklarý
çalýþmalarýn belirlenmesinin önemli olduðu düþünülmektedir. Bu çalýþma, kaynaþtýrma sýnýfý
öðretmenlerinin öðretimin uyarlanmasýna iliþkin yaptýklarý çalýþmalarýn belirlenmesini
amaçlamaktadýr. Çalýþmanýn verileri yarý yapýlandýrýlmýþ görüþmelerle toplanmýþtýr. Veriler
içerik analizi tekniði kullanýlarak analiz edilmiþtir. Araþtýrma sonucunda kaynaþtýrma sýnýfý
öðretmenlerinin öðretimsel uyarlama konusunda yeterli bilgiye sahip olmadýklarý ve yaptýklarý
bazý öðretimsel uyarlamalarýn ise sýnýrlý kaldýðý görülmüþtür.
Öðretimsel uyarlama Kaynaþtýrma sýnýf Kaynaþtýrma sýnýfý öðretmeni
It is esssential to make instructional adaptations for effective practice of inclusive
activities. For this reason, inclusive classroom teachers have several responsibilities. They
should have necessary information about instructional adaptations; they should adapt the
primary school curriculum to inclusive student and provide necesssary conditions to inclusive
students in order to use the adapted cirriculum efficiently. Because of the these reasons,
investigating the adaptation practices of inclusive classroom teachers is important. The goal of
this study is to determine the views of the teachers about the adaptations used in inclusive
classrooms. The data was gathered by means of the semi-structured interview technique. The
data were analyzed using the content analysis method. At the end of the study, it was concluded
that inclusive classroom teachers do not have sufficient information about instructional
adaptation; some of their adaptations are limited; and they do not have got instructional
adaptation plans
Instructional adaptation Inclusive classroom Inclusive classroom teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 2 |