The main purpose of this study is to reveal how the evidence-based teaching approach,
used especially in the fields of science and medicine, should be used in the field of pedagogy and
teaching applications. Both the international and national literature reveals that there have been
few studies carried out in this field. The aim of the current study is to outline the structure of
evidence-based teaching. The study is thought to be important in terms of creating a starting point
and providing guidance for educators who study in this field. If pedagogical studies are carried
out using an evidence-based approach in a similar way to the positive sciences, it is thought that
the level of learning will increase, the quality of education will be better and learning will be
more meaningful.
Evidence-based teaching evidence-based practise evidence-based curriculum
Bu çalışmanın temel amacı özellikle fen bilimleri ve tıp alanlarında kullanılan kanıt
temelli öğretim yaklaşımının eğitim bilimleri alanında ve öğretim uygulamalarında nasıl
kullanılması gerektiğini ortaya koymaktır. Hem yabancı literatürde hem de ülkemizde bu alanda
yapılan çalışma sayısı yok denecek kadar azdır. Bu sebeple çalışmada kanıt temelli öğretimin
nasıl bir yapıya sahip olduğu ana hatlarıyla ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu alanda çalışan
eğitimcilere bir başlangıç noktası oluşturması ve rehberlik etmesi açısından çalışmanın önemli
olduğu düşünülmektedir. Eğer eğitim bilimleri alanındaki çalışmalar da tıpkı pozitif bilimlerdeki
gibi kanıt temelli olarak inşa edilirse, öğrenme düzeylerinin artacağı, daha kaliteli bir eğitim
yapılacağı ve öğrenmelerin daha anlamlı olacağı düşünülmektedir.
Kanıt temelli öğretim kanıt temelli uygulama kanıt temelli program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 2 |