Bu araştırma, yapılışından 26 yıl sonra “Çocuklarıyla Misafir İşçi Kadın” resminin,
resmi yapan sanatçının kendisi tarafından incelenmesini içermektedir. Araştımanın amacı
incelenen resimde kullanılan motiflerle neden ve nasıl yapıldığını, resimle nelerin anlatılmak
istendiğini göstermektir. Resim biçim ve içerik ayrıntısında ele alınıp incelenmiştir. Biçimsel
olarak resimdeki figür ve nesneler expresif dışavurumcu anlamda betimlenmiş ve kompozisyon
öğe ve ilkeleri irdelenmiştir. İçerik olarak da normal bir işçi kadının portresinin yapılmasının
ötesinde, Almanya tarafından uzun yıllar yabancı işçi kavramı yumuşatılarak “misafir işçi” diye
adlandırılıp ona göre resmi bir statü kazandırılan Almanya’daki Türk işçileri konu edilmiştir. Dış
göçle birlikte öne çıkan kimlik sorgulamalarına dikkat çekilmiştir Ayrıca; sanat eserinin bir kültür
ürünü olarak toplumsal belleğin oluşması ve zenginleşmesine olan katkısına da atıfta
bulunumuştur. Resimde evpresif dışavurumcu gerçekçi bir dil kullanıldığı için bu araştırmada,
resim sanatında gerçekçilik-realizm ve özellikle de sanatçının yaşayıp etkilendiği Alman
Realizmi ile ilgi kurularak irdelenmiştir.
This study is a self analysis of the painting “Immigrant Worker with Her Children” by
the artist himself 26 years after its original date, to explain how and why it was done and what it
tries to express. The painting is approached and studied thoroughly both in form and content. In
form, the artist describes the figures and the objects and explains the usage of light, colour and
composition. However in its content, the painting is not just seen as a portrait of a normal worker
but a representation of a whole generation of Türkish people who were called as the “Guest
Workers” for long years and accordingly given an official status in Germany. It focuses on
individuals’ self questioning which was a result of emigration. The contribution of the art work
for the evolution and the development of a social consciousness as a cultural product is also
discussed. Because of the realistic style of the art work, this article includes general information
about factualism and realism in painting, especially about German realism which the artist
himself has experienced and has been influenced by
emigration identity immigrant Worker form and content realizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 2 |