Bu araştırmanın amacı öğrenci sunumlarına ait akran değerlendirmeleri kullanılarak puanlayıcı, ölçüt ve sunum becerilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile analizini yapmaktır. 2015-2016 eğitimöğretim yılında eğitimde ölçme ve değerlendirme yüksek lisans dersini alan 6 öğrenci araştırma grubunu oluşturmaktadır. Öğrenciler sunum becerilerini kendileri ve akranları tarafından,
araştırmacının puanlama kriterlerini belirlediği değerlendirme formunu kullanarak yapmışlardır. Analizler sonucunda puanlayıcıların katılık ve cömertlikleri bakımından ayrıldıkları, öğrencilerin konuyu sunmada ilgi çekici materyal kullanmadıkları, verilen sürelere bütün katılımcıların uydukları belirlenmiştir. Sonuç olarak çok yüzeyli Rasch ölçme modelinin öğrenci performansını belirlemede kullanılabilecek alternatif ölçme modeli olduğu örneklenmiştir.
Çok yüzeyli Rasch ölçme modeli sunum becerileri madde tepki kuramı
The purpose of this study is to analyze the presentation skills of students, criterions and rater severity/lenienty by using peer assessment by the help of many facets Rasch measurement model. 6 MA students were participated as rater and presenter to the study during the fall semester of 2015- 2016 school years in the Measurement and Evaluation in Education course. Students are evaluated themselves and their friends using “Presentation Skills Evaluation Form”. The results of the study demonstrated that raters are separated in terms of severity and leniency. Also students did not use interesting materials in their presentations but they obeyed time restrictions. As a result, many facet Rasch measurement model is an alternative model for evaluating student performances.
Many facets Rasch measurement model presentation skills item response theory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 4 |