Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE TEKONOLOJİ KULLANIMI: FATİH PROJESİNE ELEŞTİREL BAKIŞ

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 4, 2111 - 2143, 02.01.2016

Öz

Bu araştırmada, Fatih Projesinin toplumsal, eğitsel ve ekonomik dönüşüm üzerindeki etkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, maksimum ve ölçüt örnekleme yöntemleri
kullanılarak bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, 18 öğretmenle yapılan yarıyapılandırılmış görüşmeler üzerinden elde edilmiştir. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde
içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, Fatih Projesinin toplumsal eşitliği sağlamaktan uzak olduğu; destek ve yan ürünlerle kendine özgü (bir) piyasa oluşturmaya başladığı, ailelerin
teknolojiye dayalı eğitim harcamalarını artırarak ekonomik dönüşüm üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Eğitimsel dönüşüm bakımından ise pedagojik ve mesleki açıdan tartışmalı sayılabilecek etkilere sahip olduğu belirlenmiştir. Fatih Projesinin öngördüğü siyasal, toplumsal, eğitimsel ve ekonomik boyutlardaki dönüşümlerin etkilerinin uzun süreli boylamsal çalışmalarla ortaya konulmasının gerektiği düşünülmektedir. 

USAGE OF TECHNOLOGY IN EDUCATION: A CRITICAL VIEW ON THE FATİH PROJECT

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 4, 2111 - 2143, 02.01.2016

Öz

This study aimed to demonstrate the effects of the Fatih Project on social, educational and economic transformation. A study group was formed in the study by using the methods of maximum variation sampling and criterion sampling. The data of the study were obtained with semi-structured interviews held with 18 teachers. Content analysis was used in interpreting the data of the study. According to the results of the study, it was observed that the Fatih Project is far from achieving social equality, it started to establish a specific (single) market with supplements and by-products, and it is effective on economic transformation by increasing the technology-based education expenditure of families. In terms of educational transformation, it was determined that it had effects that might be considered questionable in a pedagogic and professional sense. It is thought that the transformation projected by the Fatih Project in political, social, educational and economic dimensions should be investigated in further longitudinal studies. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Yolcu

Arslan Bayram

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 7 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yolcu, H., & Bayram, A. (2016). EĞİTİMDE TEKONOLOJİ KULLANIMI: FATİH PROJESİNE ELEŞTİREL BAKIŞ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2111-2143.