Bu çalışmanın temel amacı, orta- ağır zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde ritim çalışmalarının rolünü incelemektir. Araştırmanın şekillenmesi sürecinde, ilgili makale, tez, kitap ve çeşitli diğer basılı yayınlar incelenmiş, ardından 15 aylık bir uygulama süreci sonunda gözlem yoluyla elde edilen bulgular çalışmanın iskeletini oluşturmuştur. Bu çalışma için ‘Katılımlı ve Katılımsız Gözleme Dayalı Nitel Değerlendirme’ yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan form, çalışmalara katılımsız gözlemci olarak eşlik eden altı zihin engelliler sınıf öğretmeni ve bir psikolog ile çalışmalara katılımlı ve uygulayıcı olarak katılan araştırmacı tarafından doldurulmuş, veriler bu bilgiler ışığında değerlendirilmiştir.
Zihinsel yetersizlik ritim çalışmaları beden perküsyonu Nim Sofyan Semai
The main aim of this study, is to examine the role of music and especially rhythm studies in education of children with medium - heavy mental deficiency. During the formation of research frame, related papers, theses, books and other publications were analysed and after that findings obtained from observation as a result of an application process of 15 months were used. For this study participatory and non-participatory observation dependent qualitative evaluation method was used. The form prepared by the researcher was filled by six mental disorder’s class teachers and a psychologist who participated in the studies as non-participatory observer and a researcher who participated in the studies as participatory and applicator and the data was evaluated in the light of these data
mental deficiency rhythm studies body percussion Nim Sofyan Semai
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 1 |