Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MONITORING THE MATHEMATICS COGNITIVE DEVELOPMENT WITH THE LATENT GROWTH MODELING

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 20 - 40, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182909

Öz

The study was conducted on the purpose of determining whether mathematics cognitive development is explained by several characteristics of students. It was observed in the outcome of
the study that initial success levels of students displayed a heterogeneous distribution on the basis of unconditional latent growth model. The data showed that there was no observed difference in the mean change in mathematics achievement of students in the unit of time; as the students did not individually differ in this respect. It was concluded that changes at success levels of students are not differ according to initial level of students. Initial success level was found significant under all determined conditions; additionally it was also found that when gender, education level of father and reading comprehension behaviour variables were used as predictor variables; change was found significant in the model. It was found that when the models were directly examined on the basis of affects, all the independent variables except gender lead to differentiation on initial latent factor. When the direct affects were examined on the slope latent factor; gender, educational level of father and reading comprehensive behaviour were concluded as significant.

MATEMATİK BİLİŞSEL GELİŞİMİNİN ÖRTÜK BÜYÜME MODELİ İLE İZLENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 20 - 40, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182909

Öz

Bu çalışmada, öğrencilerin çeşitli özelliklerinin, matematik bilişsel gelişimini açıklamada manidar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda koşulsuz örtük büyüme modeline göre öğrencilerin önsel başarı düzeylerinin heterojen bir dağılım gösterdiği görülmüştür. Öğrencilerin matematik başarısının birim zamandaki ortalama değişiminde fark gözlemlenemediği gibi öğrencilerin bireysel olarak da bu açıdan farklılaşmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin başarı düzeylerindeki değişimin, öğrencilerin başlangıç düzeylerine göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Belirlenen bütün koşullar altında başlangıç kestirim değerlerinin manidar olduğu; buna ek olarak cinsiyet, babanın eğitim durumu ve okuduğunu anlama davranışı değişkeni yordayıcı olarak kullanıldığında modelde değişimin anlamlı hale geldiği görülmüştür. Modellemeler doğrudan etkiler çerçevesinde incelendiğinde cinsiyet faktörü dışında bütün bağımsız değişkenlerin örtük başlangıç faktörü ortalaması üzerinde farklılaşmaya yol açtığı görülmüştür. Eğim örtük faktörü üzerindeki doğrudan etkiler incelendiğinde cinsiyet, babanın eğitim durumu ve okuduğunu anlama davranışının anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyran Ergin Aydemir Bu kişi benim

Önder Sünbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergin Aydemir, S., & Sünbül, Ö. (2016). MATEMATİK BİLİŞSEL GELİŞİMİNİN ÖRTÜK BÜYÜME MODELİ İLE İZLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 20-40. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182909