Bu
araştırmada, stratejik yönetimin ilköğretim kurumlarında uygulanma düzeyine
ilişkin ilköğretim okulu yöneticileri ve il eğitim denetmenlerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama
modelinde gerçekleştirilmiştir; çalışma evrenini İstanbul ilinde görev yapan
230 il eğitim denetmeni, 208 okul müdürü ve 208 müdür yardımcısı
oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Stratejik yönetimin
okullarda uygulanma düzeyini ölçme ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotlar, T-testi, Mann Whitney u testi, tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) testi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda: ilköğretim okullarında stratejik yönetimin müdürlere göre:
“stratejik düşünme”, “stratejik analiz, yönlendirme ve strateji oluşturma”
boyutlarında yüksek düzeyde; “stratejik uygulama ve değerlendirme” boyutunda
“çok yüksek” düzeyde; müdür yardımcılarına göre, üç boyutta da yüksek düzeyde;
il eğitim denetmenlerine göre: “stratejik düşünme” boyutunun “düşük” düzeyde,
“stratejik analiz, yönlendirme ve strateji oluşturma”, “stratejik uygulama ve
değerlendirme” boyutlarının “orta” düzeyde uygulandığı; araştırmaya katılan tüm
katılımcıların ortak görüşüne göre: üç boyutta da “yüksek” düzeyde uygulandığı;
katılımcıların stratejik yönetimin
ilköğretim okullarında uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri arasında yaş,
öğrenim düzeyi ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklar
bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |