Öğrenci
performanslarını değerlendirme öğretmenlerin mesleki faaliyetinin ayrılmaz bir
parçasıdır. Öğretmenler not vermeyi genellikle prototip bir değerlendirme
olarak kabul eder. Fakat değerlendirme aynı zamanda dersi yeniden düzenlemede
ve öğrenmeyi iyileştirici önlemler almada yardımcı olur. Dolayısıyla öğretmen
eğitiminde değerlendirme, merkezî bir rol oynamaktadır. Bu nedenle nitel bir
çalışma olan bu çalışmanın amacı ölçme ve değerlendirmenin öğretmen eğitiminde
ne derece öngörüldüğünü ortaya koymaktır. Buna bağlı olarak dört uzmanla
görüşme yapılmış ve görüşler doğrultusunda ölçme ve değerlendirmenin kriterleri
belirlenmiştir. Çalışmada, öğrenci performansını ölçme ve değerlendirmenin
öğretmenlik mesleğinde profesyonelleşmeyi gerektirdiği gösterilebilmiştir. Bu
nedenle üniversitelerde ölçme ve değerlendirme eğitimi daha fazla yer
almalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |