Çalışmanın amacı ortaokul
öğrencilerinin yüzdeler konusunda sayı duyularının incelenmesidir. Araştırmanın
örneklemi, Türkiye’nin Kırıkkale ilinde bulunan dört farklı ortaokulun 5, 6 ve
7. sınıflarında öğrenim gören toplam 454 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, sayı
duyusu bileşenleri dikkate alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Yüzdeler Konusu ile ilgili Sayı duyusu Testi
ile toplanmıştır. Bu bileşenler hesaplamada esneklik, görsel temsil ve
kıyaslama (referans) noktası kullanımı bileşenleridir. Verilerin analizinde,
yüzde problemlerinde öğrenciler tarafından kullanılan stratejiler incelenmiş ve
bu stratejilerin kullanım sıklığı betimsel analiz yöntemi kullanılarak
hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin yüzdeler konusunda sayı
duyularının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Öğrenciler genellikle yüzde
problemlerinin çözümünde sayı duyusu kullanımı yerine kural odaklı çözüm
yollarını kullanma eğilimi göstermişlerdir. Öğrenciler, yaklaşık değeri bulma
veya tahminle ilgili problemlerde bile pratik çözümler kullanmak yerine daha
fazla zaman alan işlemsel yolları tercih etmişlerdir.
Kıyaslama (referans) noktası hesaplamada esneklik sayı duyusu yüzde
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |