Bu
çalışmanın amacı aday sınıf öğretmenlerinin problemli akıllı telefon kullanım
düzeylerinde cinsiyet, bilgi ve iletişim araçlarının bilinçli kullanıp kullanma
durumu ile internet, sosyal medya ve akıllı telefonların günlük kullanım
sürelerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Bu
kapsamda çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Abant İzzet Baysal
Üniversitesinde yürütülmüştür. Çalışmaya 294 öğrenci (72 Erkek/221 Kız)
katılmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve Akıllı Telefon
Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu kullanılmıştır. İstatistiksel analiz olarak ise
iki kategorili değişkenlerde Non-Parametrik tekniklerden Mann Whitney-U testi
ile ikiden fazla kategorili değişkenlerde Kruskal Wallis testleri yapılmıştır.
Bunun yanında gruplar arasındaki farkın hangi gruplardan kaynaklandığını tespit
etmek için de Mann Whitney-U testine başvurulmuştur. Yapılan analiz sonucunda
kız öğrencilerin erkeklere, bilinçli kullanmadığını ifade edenlerin bilinçli
kullananlara, bilinçli kullanım konusunda eğitime ihtiyacı olduğunu ifade
edenlerin eğitime ihtiyacı olmadığını ifade edenlere kıyasla daha fazla
problemli akıllı telefon kullanım düzeyine sahip oldukları bulunmuştur. Ayrıca
günlük sosyal medya, internet ve akıllı telefon kullanım süreleri yükseldikçe
problemli akıllı telefon kullanım düzeyinin de arttığı görülmüştür. Elde edilen
bulgular problemli akıllı telefon kullanımına ilişkin literatür kapsamında
tartışılmıştır.
Problemli Akıllı Telefon Kullanımı Aday Sınıf Öğretmeni Üniversite Öğrencisi Cinsiyet
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |