Bu
araştırmada, Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinin bazı
konularının “Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA)” stratejisi ile yürütülmesinin Fen
Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve akademik
başarılarına etkisi incelenmiştir. Çalışma, karma araştırma modeli şeklinde
desenlenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Muğla
Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim
Dalı 2. sınıfta öğrenim gören ve gerçekleştirilen tüm deneylere katılan Fen
Bilimleri Öğretmen Adayları (N:58) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veriler,
laboratuvar uygulamaları boyunca her bir deney için “TGA formu” ve “Kazanım
Testi”nin kullanılması ile toplanmıştır. TGA formundan elde edilen veriler,
frekans ve yüzdelik değerlikleri hesaplanarak tablo ve grafikler hâlinde
sunulmuştur. Kazanım testlerinden elde edilen veriler, bağımlı gruplar için
t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, TGA stratejisine dayalı
olarak gerçekleştirilen Genel Biyoloji Laboratuvar etkinliklerinin, öğretmen
adaylarının tahmin, gözlem ve açıklama bilimsel süreç becerilerini haftalık
olarak geliştirdiği ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği ortaya
konmuştur.
Fen eğitimi bilimsel süreç becerileri laboratuvar uygulamaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |