Araştırmanın amacı Oyun Uygulamaları Yaklaşımı
(OUY) ve öğretmen merkezli öğretimle (ÖMÖ) gerçekleştirilen voleybol
derslerinin, öğrencilerin voleybola ilişkin öğrenme çıktıları açısından
incelenmesidir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desende
gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu voleybol dersi alan 62 üniversite birinci
sınıf öğrencisidir. Veri toplama araçları olarak bilişsel alan için
araştırmacılar tarafından geliştirilen “voleybol bilgi testi”, duyuşsal alan
için “Voleybol Dersine Karşı Tutum Ölçeği”, psikomotor alan için “Voleybol
Beceri Testi” kullanılmıştır. Veri analizinde bağımsız örneklemler t testi ve
mann whitney u testi kullanılmıştır. Grupların erişi puanları arasında bilişsel
boyutta OUY lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Duyuşsal boyutta her iki
yaklaşım arasında fark yokken, psikomotor becerilerden sadece servis erişi
puanları arasında yine OUY lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Beceri düzeylerine
göre erişi puanlarının analizinde, alt ve orta beceri düzeylerinde OUY, üst
beceri düzeyinde ise ÖMÖ lehine yüksek puanlar elde edilmiştir. Sonuçlara göre
OUY’un kullanımının Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi alanına önemli katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |