Kitle iletişim
araçlarının hızla yayılması ve her gün milyonlarca mesaj üretilerek, çok geniş
bir hedef kitleye yönelinmesi, hedeflenen bu kitleye en kolay, en hızlı, en
başarılı ulaşımı sağlayacak pek çok iş
alanının doğmasına yol açmıştır. Ancak, hedef durumundaki bireyin, çok sayıda
kanal aracılığıyla sürekli mesaj bombardımanına tutulması sonucu duyarsız hale
gelmesi, hem ticari boyutta hem de insan bilimciler tarafından tehlikeli
bulunmaya başlanmıştır. Ticari şirketler insanı nasıl yeniden kazanır satışları
arttırırız kaygısı ile toplum bilimciler değişen rol ve statü karmaşası içinde
insanın yeni yerini saptayabilmek amacı ile çok boyutlu araştırmalara
girmişlerdir. İnformal iletişim gibi yöntemler çağın gereksinimleri
doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Pazarlanan “ürün” sadece ticari meta olmayıp
düşünce, davranış şekli vb. gibi zihinsel boyutlu da olabilmektedir. Tüm bu
ürünlerin tanıtımında kullanılan medyanın seçimi, pazarlamadaki etkin
yöntemler, insanların algılamalarına etki eden psikolojik, fizyolojik faktörlerin
incelenmesi bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi belgesel
tarama yöntemidir. İnsan ve iletişim çeşitleri ile pazarlama stratejileri
saptanmış ve sınıflandırılmıştır. Böylece yönlendirme ve direk pazarlama
yöntemlerinde kullanılan grafik tasarım ürünlerinin yeri üzerinde durulmuş ve
bu ürünlerin başarıları ile ulaşılmaya çalışılan hedef kitlenin bağlantısı
üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |