Bu araştırmanın amacı
süpervizyon alan psikolojik danışman adaylarının bakış açısına dayalı,
süpervizör rollerini ölçmeye yönelik bir araç geliştirmektir. Çalışma, beş
üniversitenin psikolojik danışma ve rehberlik lisans programlarında eğitim
gören dördüncü sınıf öğrencileri ile yüksek lisans öğrencilerinden oluşan üç
farklı araştırma grubu üzerinde yürütülmüştür. Süpervizyon Rolleri Ölçeğinin
yapı geçerliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile incelenmiştir.
Güvenirlik analizi için iç tutarlık ve test-tekrar test yöntemleri
kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda 24 maddeli ve ‘öğretmen’,
‘rehber’, ‘psikolojik danışman’ olarak adlandırılan, üç faktörlü bir yapı elde
edilmiştir. Bu üç faktör, ölçeğin toplam varyansının % 73’ünü açıklamıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin iyi uyum gösterdiğini ortaya
koymuştur. Ölçeğin güvenirliği Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı ile
incelenmiş ve öğretmen, psikolojik danışman ve rehber faktörleri için sırasıyla
.95, .96 ve .91 olarak bulunmuştur. Dört
hafta ara ile yapılan test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise sırasıyla .91,
.92 ve .87 olarak bulunmuştur. Gerçekleştirilen analizler sonucunda Süpervizör
Rolleri Ölçeği’nin süpervizyon uygulamalarında süpervizörler rollerini ölçmeye
yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır.
Psikolojik danışman eğitimi süpervizyon süpervizör rolleri ölçek geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |