Bu çalışma ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin çarpanlar ve katları konusunu öğrenmelerinde, üstbilişsel planlamaya dayalı tasarlanan manipülatif destekli öğrenme ortamının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Ortaokul 8. sınıf düzeyindeki 19 öğrencinin katıldığı çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma sürecinde ilk olarak üstbilişsel planlamaya dayalı sanal ve fiziksel manipülatif destekli bir öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Ardından öğrenme ortamına uygun olarak hazırlanan etkinlikler altı haftalık süreçte katılımcılara uygulanmıştır. Uygulama sürecinin bitiminde araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla görüşmeler yapılarak çalışmanın verileri toplanmıştır. Toplanan verilere içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda katılımcıların görüşleri üstbiliş, manipülatif ve öğrenme ortamı temalarını oluşturmuştur. Çalışmada ulaşılan sonuçlar manipülatif destekli üstbilişsel planlamaya dayalı öğrenme ortamında öğrencilerin ilk haftalarda daha çok fiziksel manipülatiflerle çalışmayı, son haftalarda ise daha çok sanal manipülatiflerle çalışmayı tercih ettiğini göstermiştir. Bu nedenle uygulayıcılara üstbilişe dayalı öğrenme ortamlarının sanal manipülatif ve teknoloji etkinlikleriyle desteklenmesi önerilebilir.
Bayburt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
2019/02-69001-04
Bu araştırma birinci yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
This study was carried out in order to evaluate the manipulative supported learning environment designed based on metacognitive planning for middle school 8th grade students to learn the subject of multipliers and multiples. The case study model, one of the qualitative research methods, was used in the study in which 19 middle school 8th-grade students participated. In the study process, a virtual and physically manipulative supported learning environment based on metacognitive planning was designed first. Then, the activities prepared in accordance with the learning environment were applied to the participants in a six-week period. At the end of the intervention process, the data of the study were collected by conducting interviews with the help of a semi-structured interview form prepared by the researchers. Content analysis was performed on the collected data. As a result of the content analysis, the views of the participants were gathered under three themes: metacognition, manipulative and learning environment. The results of the study showed that in the learning environment based on metacognitive planning with manipulative support, students preferred to work more with physical manipulatives in the first weeks and more with virtual manipulatives in the last weeks. For this reason, it may be suggested to practitioners to support metacognitive learning environments with virtual manipulative and technology activities.
2019/02-69001-04
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2019/02-69001-04 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2 |