Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının, öğrenme stillerini Grasha-Riechmann ve Algısal Öğrenme Stilleri’ne göre çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 bahar döneminde Mersin Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören (yaşları X ̅=21,58 ve ss=2.14, N(kadın)=142, N(erkek)=168) toplam 310 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Demografik Bilgi Formu”, “Grasha ve Riechmann Öğrenci Öğrenme Stilleri Ölçeği (GRSLSS)” ve “Algısal Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, F-testi, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet değişkeni; GRSLSS ’nin alt boyutlarından Çekingen ve Bağımlı öğrenme stili ve Algısal Öğrenme Stilleri Ölçeğinin tüm alt boyutlarına göre anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Yine öğrenim görülen bölüm değişkenine göre öğrenme stillerini incelemek için yapılan analiz sonucunda; Algısal Öğrenme’nin, Hareketsel Öğrenme alt boyutu ile GRSLSS’nin İşbirlikçi Öğrenme Stili hariç tüm alt boyutları anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. GRSLSS’ ye ait alt boyutlar ile Algısal Öğrenme Stilleri ölçeğine ait alt boyutlar arasındaki ilişkileri belirlemek için yapılan korelasyon analizi sonucunda pozitif ve negatif yönlü güçlü ilişkiler tespit edilirken, oluşturulmuş olan çoklu regresyon modelinde bağımsız değişken olan GRSLSS’nin, bağımlı değişken olan Algısal Öğrenme Stillerinin boyutundaki değişimlerin %76’sını açıkladığı saptanmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin cinsiyetleri, öğrenim gördükleri bölümleri ve tercih ettikleri öğrenme stillerinin, öğrenme faaliyetlerinde farklılıklar oluşturduğu söylenebilir.
Öğrenme Stili Beden Eğitimi ve Spor Algısal Öğrenme Grasha-Riechmann
The aim of this study is to examine the learning styles of physical education and sports teacher candidates in terms of various variables according to Grasha-Riechmann and Perceptual Learning Styles. The study group of the research consists of 310 students (ages X ̅=21,58 ve ss=2.14, Nfemale=142, Nmale=168) studying at Mersin University Faculty of Sports Sciences in the spring semester of 2021-2022. Research data were collected using the "Demographic Information Form", "Grasha and Riechmann Student Learning Styles Scale GRSLSS" and "Perceptual Learning Styles Scale" Descriptive statistics, T-Test, F-Test, Correlation and Regression Analysis were used in the analysis of the data. According to the results obtained, the gender variable, Avoidant and Dependent learning styles, which are sub-dimensions of GRSLSS, and the Perceptual Learning Styles Scale differ significantly according to all sub-dimensions. As a result of the analysis made to examine the learning styles according to the variable of the department studied, All sub-dimensions of Perceptual Learning differ significantly, except for the Movement Learning sub-dimension and the cooperative learning style of GRSLSS. As a result of the correlation analysis between the sub-dimensions of GRSLSS and the sub-dimensions of the Perceptual Learning Styles scale, strong positive and negative relationships were detected, while the independent variable GRSLSS was determined by the dependent variable of the Perceptual Learning Styles in the multiple regression model. It was determined that this explained 76% of the changes in the size. It can be said that sports science students' genders, departments, and preferred learning styles create differences in learning activities.
Learning style physical education sports perceptual learning grasha-riechmann
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 3 |