Bu araştırma, Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören müzik bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören 192’si kız 135’i erkek toplam 327 müzik bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla, öğrencilere Kişisel Bilgi Formu ve Akademik Güdülenme Ölçeği (AGÖ) uygulanmıştır. Verilerin güvenirlik analizini hesaplamak için Cronbach alfa, normallik analizini hesaplamak için Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk testi, ikili gruplar karşılaştırılırken Mann-Whitney U testi, daha fazla olan gruplar karşılaştırılırken ise Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin barınma durumları ile akademik güdülenme düzeyleri arasında, ölçeğin alt boyutlarından “kendini aşma” puanı ve Akademik Güdülenme Ölçeği toplam puanına göre anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf seviyelerine göre akademik güdülenme düzeylerinde, ölçeğin keşif puanı açısından anlamlı bir farklılık bulunurken, öğrencilerin cinsiyet ve ana çalgı değişkenleri açısından akademik güdülenme düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
This research aims to examine the academic motivation levels of Fine Arts High School music department students. The population of this research, in which the relational survey model, one of the quantitative research methods, is used, consists of music department students studying at fine arts high schools in Turkey. The sample group of the study consisted of 327 music department students studying in fine arts high schools, 192 of whom were female and 135 of whom were male. In order to collect the data of the study, Personal Information Form and Academic Motivation Scale (AMS) were applied to the students. Cronbach's alpha was used to calculate the reliability analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were used to calculate the normality analysis, Mann-Whitney U test was used to compare paired groups, and Kruskal-Wallis test was used to compare more groups. According to the findings obtained, it was determined that there was a significant difference between the housing status and academic motivation levels of fine arts high school music department students according to the "self-transcendence" score and the total score of the Academic Motivation Scale. In addition, while there was a significant difference in the academic motivation levels of the students participating in the study according to their grade levels in terms of the exploration score of the scale, there was no significant difference in the academic motivation levels of the students in terms of gender and main instrument variables.
Academic motivation Fine arts high school Music Accommodation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Alan Eğitimleri (Diğer), Müzik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 2 |