Bireyin yaşama yönelik mutluluğunu ve yaşam kalitesini ifade eden öznel iyi oluşunu geliştirmek, günümüz dünyasında gün geçtikçe daha da önemli hâle gelmiştir. Bu temelde bireyin sahip olduğu düzenleme odağı ve gelecek vizyonları, öznel iyi oluşunu etkileyebilmektedir. Buradan hareketle bu araştırmada üniversite öğrencilerinin gelişme odağı ile öznel iyi oluşları arasındaki ilişkide gelecek vizyonlarının aracı rolü incelenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’nin güneyindeki büyük bir şehirde öğrenim gören 346 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır [215 kadın (%62.5), 131 erkek (%37.5)]. Katılımcıların yaş ortalaması 21.63 (Standart sapma, 3,47)’tür. Araştırmada veri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Düzenleme Odağı Ölçeği, Gelecek Vizyonları Ölçeği ve PERMA ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyon analizi ve bootstrap yöntemine dayalı regresyon analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda gelişme odağının, gelecek vizyonları ve öznel iyi oluş ile pozitif yönde anlamlı ilişkiye sahip olduğu gözlenmiştir. Ayrıca gelecek vizyonları ile öznel iyi oluş arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Regresyon analizi sonucunda gelişme odağının gelecek vizyonları ve öznel iyi oluş üzerinde yordayıcı olduğu belirlenmiştir. Son olarak gelecek vizyonlarının gelişme odağı ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide aracı rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre üniversite öğrencilerinin gelişme odaklı olması ve gelecek vizyonlarının yüksek olması, öznel iyi oluşları üzerinde olumlu etkiye sahip olabilir.
Developing the individual's subjective well-being, which expresses the individual's happiness and quality of life, has become increasingly important in today's world. On this basis, the individual's regulatory focus and psychological resources can affect subjective well-being. Based on this, this study examines the mediating role of future visions in the relationship between university students' regulatory focus and subjective well-being. The participants of the study consisted of 346 university students studying in a large city in the south of Turkey [215 females (62.5%), 131 males (37.5%)]. The mean age of the participants was 21.63 (Standard deviation, 3.47). Personal Information Form, Regulatory Focus Scale, Future Visions Scale and PERMA scale were used to collect data in the study. In the analysis of the data, Pearson Product Moment Correlation analysis and regression analysis based on the bootstrap method were performed. As a result of the correlation analysis, it was observed that promotion focus had a positive significant relationship with future visions and subjective well-being. Additionally, it was determined that there was a positive significant relationship between future visions and subjective well-being. As a result of the regression analysis, it was determined that the focus of promotion was predictive of future visions and subjective well-being. Finally, it was concluded that future visions have a mediating role in the relationship between promotion focus and subjective well-being. Accordingly, university students' promotion focus, and high future vision may have a positive effect on their subjective well-being.
Visions About The Future Subjective Well-Being Promotion Focus
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |