This study aims to ascertain the impact of school administrators' quantum leadership abilities on the levels of organizational trust as perceived by the teachers themselves. The research was conducted using quantitative research methods within a relational survey model. The population of the study consisted of teachers serving in Rize province and its districts during the 2022-2023 academic year. The sample of the study consisted of 242 teachers determined through simple random sampling method. Two measurement tools were employed in order to facilitate the collection of data, namely the Quantum Leadership Scale, developed by Konan and Mermer (2021) and the Organizational Trust Scale, developed by Çalışkan (2021). The structure of both scales was tested theoretically, and their validity were established. Furthermore, a simple linear regression analysis was performed to ascertain the influence of school administrators' quantum leadership behaviors on teachers' levels of organizational trust. It is evident that an enhancement in the quantum leadership exhibited by administrators will result in a corresponding elevation of teachers' organizational trust levels. The findings from the research are significant for examining the quantum leadership skills of school administrators in fostering teachers' organizational trust within the chaotic structure of modern society. It can be posited that the presence of quantum leadership skills by school administrators facilitates the positive and significant development of trust among teachers in their institutions and leaders.
Quantum leadership Organizational trust Administrator Teacher.
Bu araştırma, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kuantum liderlik becerilerinin öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerine olan etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma, nicel araştırma yöntemleri kullanılarak ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz yöntemle belirlenen 242 öğretmen oluşmaktadır. Bu araştırmada, veri toplamak amacıyla Konan ve Mermer (2021) tarafından geliştirilen “Kuantum Liderlik Ölçeği” ve Çalışkan (2021) tarafından geliştirilen “Örgütsel Güven Ölçeği” olmak üzere iki ölçme aracı ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Her iki ölçeğin yapısı, daha önce teorik olarak test edilip geçerliliği kanıtlanmıştır. Bu araştırmada ayrıca okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışlarının, öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla, örgütsel güvenin bağımlı değişken olarak kullanıldığı basit doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda yöneticilerin sergilediği kuantum liderlik becerilerinin, öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinde artış sağladığı görülmektedir. Araştırma, modern toplumun kaotik özellikler taşıyan örgüt yapısı içerisinde okul yöneticilerinin kuantum liderlik gösterme becerilerinin öğretmenlerin örgütsel güven algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemesi ile öne çıkmaktadır. Okul yöneticilerinin, örgütlerini hedeflerine ulaştırma sürecinde karşılaştıkları kaotik ve belirsiz durumlarda sahip oldukları kuantum liderlik becerileri sayesinde öğretmenlerin kurumlarına ve yöneticilerine karşı duydukları güven hissinin olumlu yönde ve yüksek düzeyde gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Eğitim Planlaması, Eğitimde Liderlik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |