İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Additional Way of Building Organizational Trust: Quantum Leadership

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1905 - 1928, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568566

Öz

This study aims to ascertain the impact of school administrators' quantum leadership abilities on the levels of organizational trust as perceived by the teachers themselves. The research was conducted using quantitative research methods within a relational survey model. The population of the study consisted of teachers serving in Rize province and its districts during the 2022-2023 academic year. The sample of the study consisted of 242 teachers determined through simple random sampling method. Two measurement tools were employed in order to facilitate the collection of data, namely the Quantum Leadership Scale, developed by Konan and Mermer (2021) and the Organizational Trust Scale, developed by Çalışkan (2021). The structure of both scales was tested theoretically, and their validity were established. Furthermore, a simple linear regression analysis was performed to ascertain the influence of school administrators' quantum leadership behaviors on teachers' levels of organizational trust. It is evident that an enhancement in the quantum leadership exhibited by administrators will result in a corresponding elevation of teachers' organizational trust levels. The findings from the research are significant for examining the quantum leadership skills of school administrators in fostering teachers' organizational trust within the chaotic structure of modern society. It can be posited that the presence of quantum leadership skills by school administrators facilitates the positive and significant development of trust among teachers in their institutions and leaders.

Kaynakça

  • Aksoy, S. (2019). Çalışma arkadaşlarına güvenin örgütsel özdeşleşmeye etkisinde işyerinde yalnızlığın aracılık rolü. Business and Economics Research Journal, 10(1), 203-218.
  • Avram, E., Ionescu, D., & Mincu, C. (2015). Perceived safety climate and organizational trust: the mediator role of job satisfaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, 187, 679-684.
  • Aygün, M. (2021). Analysis of the relationship between job satisfaction and organizational trust of physical education and sports teachers. Journal of Pedagogical Research, 5(1), 203-215.
  • Balay, R. (2014). Yönetici ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Pegem Akademi.
  • Balmer, R. (2021). Quantum leadership: ıgniting the limitless power of people in disruptive times. National Library of Australia.
  • Baş, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 1(1) 29-62.
  • Bayar, M. (2022). Yönetişim ve örgüt kültürü boyutlarıyla örgütsel inovasyon. Gazi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cai, H., Zhu, L., & Jin, X. (2024). Validating the causal relationship between quantum leadership and employee innovation performance from the perspective of organizational sustainability. Sustainability, 16(18), 78-84.
  • Creswell, J. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Merrill Prentice Hall.
  • Çalışkan, A. (2021). Örgütsel güven: Bir ölçek geliştirme çalışması. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 42-59.
  • Çelik, M. (2021). Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Yönetim Tarzlarına ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, M., & Gürkan, H. (2021). Okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışları ve öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(44), 7695-7720.
  • Demircan, N., & Ceylan, A. (2003). Örgütsel güven kavramı: Nedenleri ve sonuçları. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(2), 139-150.
  • Dinç, S. (2007). Örgütsel Güven Yaratmada Örgüt Kültürünün Rolü. İstanbul: Yayınlanmış yüksek lisans tezi.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erçetin, Ş., Çevik, M., & Çelik, M. (2018). Okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 109-124.
  • Erdem, F. (2003). Örgütsel Yaşamda Güven. F. Erdem (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güven içinde. Vadi Yayınevi.
  • Ertürk, A. (2022). Çağdaş Liderlik Yaklaşımları. N. Güçlü & S. Koşar (Ed.), Eğitim Yönetiminde Liderlik (ss. 133-168). Pegem Akademi Yayınları.
  • Erlyani, N., Hartono, V. L., Zwagery, V., Ardi, R., & Suhariadi, F. (2022, November). Role of organizational trust on readiness for change academic staff university in facing higher education governance changes. In Proceeding of International Conference On Economics, Business Management, Accounting and Sustainability (Vol. 1, pp. 9-17).
  • Fang, X. (2020). What research tells us about how trust is built in kindergarten and why it is important for children’s education. Review of Educational Theory, 3(4), 88-97.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gedikoğlu, T. (2015). Liderlik ve okul yönetimi. Anı Yayıncılık.
  • George, D., & Mallery, P. (2024). IBM SPSS statistics 29 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Güçlü, N. (2002). Örgüt Kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Haris, I., Afdaliah, Budiman, A., & Haris, K. (2016). Exploring quantum perspective in school leadership: A review of effective principal leadership in the changing nature of school management. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 2(4), 38-53.
  • Hao, X., Ma, C., Wu, M., Yang, L., & Liu, Y. (2025). Promoting Parental Loyalty Through Social Responsibility: The Role of Brand Trust and Perceived Value in Chinese Kindergartens. Behavioral Sciences, 15(2), 115.
  • Keskinkılıç Kara, S. B. (2013). Yeni bilim ve liderlik. Akademik Bakış Dergisi, 34, 1-13. Konan, N. (2015). Kuantum Liderlik. In N. Konan (Ed.), Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (ss. 79-98). Ankara: Pegem Akademi.
  • Konan, N., & Mermer, S. (2021). Kuantum liderlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (e-upad), 1(1), 74-86.
  • Kosa, G. (2020). Yöneticilerin kuantum liderlik algılarının incelenmesi üzerine nitel bir araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 916-926.
  • Köse, S., Tetik, S., & Ercan, C. (2001). Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 8(1), 219-242.
  • Mühl, J. (2014). Organizational trust: Measurement, impact, and the role. Londra: Springer.
  • Ng, T. W. (2015). The incremental validity of organizational commitment, organizational trust, and organizational identification. Journal of Vocational Behavior, 88, 154-163.
  • Nyhan, R.C., & Marlowe, H.A. (1997). Development And Psychometric Properties Of The Organizational Trust Inventory. Evaluation Review, 21(5), 614-635.
  • Özkara, Z., & Sağlam Arı, G. (2019). Örgütlerde güven ve liderlik kavramlar kuramlar modeller ve uygulama. Gazi Kitabevi.
  • Peterson, K.D., & Deal, T.E. (2002). Shaping school culture fieldbook. Jossey-Bass Publishers.
  • Polat, S. (2009). Eğitim örgütleri için sosyal sermaye örgütsel güven. Pegem Akademi.
  • Polat, S., & Celep, C. (2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 307-331.
  • Polat, M. & Turhaner, K. (2024). The relationship between inclusive leadership and teachers perceptions of organizational trust: a cross-sectional survey in Türkiye. Journal of Pedagogical Research, 8 (1), 356-370.
  • Porter-O’Grady, T., & Malloch, K. (2002). Quantum leadership a textbook of new leadership. An Aspen Publication.
  • Purwandoko, E., et al. (2023). Classroom Management: the Impact of Transformational Leadership of Homeroom Teachers to the Effectiveness of Class Management in High Schools. Journal of Education, Religious, and Instructions, 1 (1), 24-29.
  • Rousseau, D. M., Sitkin, S. B., Burt, R. S., & Camerer, C. F. (1998). Not so different after all: a cross-discipline view of trust. Academy of Management Review, 23(3), 393-404.
  • Santiago, R. T., Garbacz, S. A., Beattie, T., & Moore, C. L. (2016). Parent‐teacher relationships in elementary school: an examination of parent‐teacher trust. Psychology in the Schools, 53(10), 1003-1017.
  • Saylık, A. (2020). Kuantum liderlik. In K. Yılmaz (Ed.), Liderlik kuram-araştırma-uygulama (ss. 419-438). Pegem Akademi.
  • Sendjaya, S., & Pekerti, A. (2010). Servant leadership as antecedent of trust in organizations. Leadership & Organization Development Journal, 31(7), 643-663.
  • Shapiro, S. P. (1987). The social control of impersonal trust. American Journal of Sociology, 93(3), 623-658.
  • Shelton, C. (1999). Quantum leaps: 7 skills for workplace recreation. Butterworth-Heinemann.
  • Tan, H., & Tan, C. (2000). Toward the differentiation of trust in supervisor and trust in organization. Genetic, Social and General Pshycology Monographs, 126(2), 241-260.
  • Terzi, Y. D. (2005). İlköğretim Okullarında Örgüt Kültürü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Kültürü, 43(43), 423-442.
  • Turan S., & Bektaş F. (2021). Liderlik. In S. Turan (Ed.), Eğitim Yönetimi (ss. 347-389). Asos Yayınları.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, Örgütsel Güven ve Örgütsel Güven Modelleri. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 93-118.
  • Uzzi, B. (2018). Social structure and competition in interfirm networks: The paradox of embeddedness. In The sociology of economic life (pp. 213-241). Routledge.
  • Üzüm B., & Uçkun S. (2019). Post Modern Bir Metafor: Kuantum Organizasyonlar ve Kuantum Liderlik. The Journal Of Social Science, 3(5), 80-90.
  • Verma, S., & Kaur, G. (2024). Faculty retention dynamics: investigating the role of HR climate, trust, and organizational commitment in higher education context. SAGE Open, 14(1).
  • Yağmurlu, A. (1997). Örgüt Kültürü: Tanımlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(01), 717-724.
  • Yılmaz, E. (2021). Örgütsel Güven. In S. Özdemir & N. Cemaloğlu (Ed.), Örgütsel Davranış ve Yönetimi (ss. 361-390). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim Okullarında Örgütsel Güven Hakkında Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 211-233.
  • Zohar, D. (1998). Aklı yeniden kurmak. Türk Henkel Dergisi Yayınları.
  • Zohar, D. (2018). 21. Yüzyülda liderlik. The Kitap.

Örgütsel Güveni Oluşturmanın Farklı Bir Yolu: Kuantum Liderlik

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1905 - 1928, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568566

Öz

Bu araştırma, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kuantum liderlik becerilerinin öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerine olan etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma, nicel araştırma yöntemleri kullanılarak ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz yöntemle belirlenen 242 öğretmen oluşmaktadır. Bu araştırmada, veri toplamak amacıyla Konan ve Mermer (2021) tarafından geliştirilen “Kuantum Liderlik Ölçeği” ve Çalışkan (2021) tarafından geliştirilen “Örgütsel Güven Ölçeği” olmak üzere iki ölçme aracı ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Her iki ölçeğin yapısı, daha önce teorik olarak test edilip geçerliliği kanıtlanmıştır. Bu araştırmada ayrıca okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışlarının, öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla, örgütsel güvenin bağımlı değişken olarak kullanıldığı basit doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda yöneticilerin sergilediği kuantum liderlik becerilerinin, öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinde artış sağladığı görülmektedir. Araştırma, modern toplumun kaotik özellikler taşıyan örgüt yapısı içerisinde okul yöneticilerinin kuantum liderlik gösterme becerilerinin öğretmenlerin örgütsel güven algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemesi ile öne çıkmaktadır. Okul yöneticilerinin, örgütlerini hedeflerine ulaştırma sürecinde karşılaştıkları kaotik ve belirsiz durumlarda sahip oldukları kuantum liderlik becerileri sayesinde öğretmenlerin kurumlarına ve yöneticilerine karşı duydukları güven hissinin olumlu yönde ve yüksek düzeyde gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir.

Kaynakça

  • Aksoy, S. (2019). Çalışma arkadaşlarına güvenin örgütsel özdeşleşmeye etkisinde işyerinde yalnızlığın aracılık rolü. Business and Economics Research Journal, 10(1), 203-218.
  • Avram, E., Ionescu, D., & Mincu, C. (2015). Perceived safety climate and organizational trust: the mediator role of job satisfaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, 187, 679-684.
  • Aygün, M. (2021). Analysis of the relationship between job satisfaction and organizational trust of physical education and sports teachers. Journal of Pedagogical Research, 5(1), 203-215.
  • Balay, R. (2014). Yönetici ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Pegem Akademi.
  • Balmer, R. (2021). Quantum leadership: ıgniting the limitless power of people in disruptive times. National Library of Australia.
  • Baş, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 1(1) 29-62.
  • Bayar, M. (2022). Yönetişim ve örgüt kültürü boyutlarıyla örgütsel inovasyon. Gazi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cai, H., Zhu, L., & Jin, X. (2024). Validating the causal relationship between quantum leadership and employee innovation performance from the perspective of organizational sustainability. Sustainability, 16(18), 78-84.
  • Creswell, J. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Merrill Prentice Hall.
  • Çalışkan, A. (2021). Örgütsel güven: Bir ölçek geliştirme çalışması. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 42-59.
  • Çelik, M. (2021). Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Yönetim Tarzlarına ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, M., & Gürkan, H. (2021). Okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışları ve öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(44), 7695-7720.
  • Demircan, N., & Ceylan, A. (2003). Örgütsel güven kavramı: Nedenleri ve sonuçları. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(2), 139-150.
  • Dinç, S. (2007). Örgütsel Güven Yaratmada Örgüt Kültürünün Rolü. İstanbul: Yayınlanmış yüksek lisans tezi.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erçetin, Ş., Çevik, M., & Çelik, M. (2018). Okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 109-124.
  • Erdem, F. (2003). Örgütsel Yaşamda Güven. F. Erdem (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güven içinde. Vadi Yayınevi.
  • Ertürk, A. (2022). Çağdaş Liderlik Yaklaşımları. N. Güçlü & S. Koşar (Ed.), Eğitim Yönetiminde Liderlik (ss. 133-168). Pegem Akademi Yayınları.
  • Erlyani, N., Hartono, V. L., Zwagery, V., Ardi, R., & Suhariadi, F. (2022, November). Role of organizational trust on readiness for change academic staff university in facing higher education governance changes. In Proceeding of International Conference On Economics, Business Management, Accounting and Sustainability (Vol. 1, pp. 9-17).
  • Fang, X. (2020). What research tells us about how trust is built in kindergarten and why it is important for children’s education. Review of Educational Theory, 3(4), 88-97.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gedikoğlu, T. (2015). Liderlik ve okul yönetimi. Anı Yayıncılık.
  • George, D., & Mallery, P. (2024). IBM SPSS statistics 29 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Güçlü, N. (2002). Örgüt Kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Haris, I., Afdaliah, Budiman, A., & Haris, K. (2016). Exploring quantum perspective in school leadership: A review of effective principal leadership in the changing nature of school management. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 2(4), 38-53.
  • Hao, X., Ma, C., Wu, M., Yang, L., & Liu, Y. (2025). Promoting Parental Loyalty Through Social Responsibility: The Role of Brand Trust and Perceived Value in Chinese Kindergartens. Behavioral Sciences, 15(2), 115.
  • Keskinkılıç Kara, S. B. (2013). Yeni bilim ve liderlik. Akademik Bakış Dergisi, 34, 1-13. Konan, N. (2015). Kuantum Liderlik. In N. Konan (Ed.), Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (ss. 79-98). Ankara: Pegem Akademi.
  • Konan, N., & Mermer, S. (2021). Kuantum liderlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (e-upad), 1(1), 74-86.
  • Kosa, G. (2020). Yöneticilerin kuantum liderlik algılarının incelenmesi üzerine nitel bir araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 916-926.
  • Köse, S., Tetik, S., & Ercan, C. (2001). Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 8(1), 219-242.
  • Mühl, J. (2014). Organizational trust: Measurement, impact, and the role. Londra: Springer.
  • Ng, T. W. (2015). The incremental validity of organizational commitment, organizational trust, and organizational identification. Journal of Vocational Behavior, 88, 154-163.
  • Nyhan, R.C., & Marlowe, H.A. (1997). Development And Psychometric Properties Of The Organizational Trust Inventory. Evaluation Review, 21(5), 614-635.
  • Özkara, Z., & Sağlam Arı, G. (2019). Örgütlerde güven ve liderlik kavramlar kuramlar modeller ve uygulama. Gazi Kitabevi.
  • Peterson, K.D., & Deal, T.E. (2002). Shaping school culture fieldbook. Jossey-Bass Publishers.
  • Polat, S. (2009). Eğitim örgütleri için sosyal sermaye örgütsel güven. Pegem Akademi.
  • Polat, S., & Celep, C. (2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 307-331.
  • Polat, M. & Turhaner, K. (2024). The relationship between inclusive leadership and teachers perceptions of organizational trust: a cross-sectional survey in Türkiye. Journal of Pedagogical Research, 8 (1), 356-370.
  • Porter-O’Grady, T., & Malloch, K. (2002). Quantum leadership a textbook of new leadership. An Aspen Publication.
  • Purwandoko, E., et al. (2023). Classroom Management: the Impact of Transformational Leadership of Homeroom Teachers to the Effectiveness of Class Management in High Schools. Journal of Education, Religious, and Instructions, 1 (1), 24-29.
  • Rousseau, D. M., Sitkin, S. B., Burt, R. S., & Camerer, C. F. (1998). Not so different after all: a cross-discipline view of trust. Academy of Management Review, 23(3), 393-404.
  • Santiago, R. T., Garbacz, S. A., Beattie, T., & Moore, C. L. (2016). Parent‐teacher relationships in elementary school: an examination of parent‐teacher trust. Psychology in the Schools, 53(10), 1003-1017.
  • Saylık, A. (2020). Kuantum liderlik. In K. Yılmaz (Ed.), Liderlik kuram-araştırma-uygulama (ss. 419-438). Pegem Akademi.
  • Sendjaya, S., & Pekerti, A. (2010). Servant leadership as antecedent of trust in organizations. Leadership & Organization Development Journal, 31(7), 643-663.
  • Shapiro, S. P. (1987). The social control of impersonal trust. American Journal of Sociology, 93(3), 623-658.
  • Shelton, C. (1999). Quantum leaps: 7 skills for workplace recreation. Butterworth-Heinemann.
  • Tan, H., & Tan, C. (2000). Toward the differentiation of trust in supervisor and trust in organization. Genetic, Social and General Pshycology Monographs, 126(2), 241-260.
  • Terzi, Y. D. (2005). İlköğretim Okullarında Örgüt Kültürü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Kültürü, 43(43), 423-442.
  • Turan S., & Bektaş F. (2021). Liderlik. In S. Turan (Ed.), Eğitim Yönetimi (ss. 347-389). Asos Yayınları.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, Örgütsel Güven ve Örgütsel Güven Modelleri. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 93-118.
  • Uzzi, B. (2018). Social structure and competition in interfirm networks: The paradox of embeddedness. In The sociology of economic life (pp. 213-241). Routledge.
  • Üzüm B., & Uçkun S. (2019). Post Modern Bir Metafor: Kuantum Organizasyonlar ve Kuantum Liderlik. The Journal Of Social Science, 3(5), 80-90.
  • Verma, S., & Kaur, G. (2024). Faculty retention dynamics: investigating the role of HR climate, trust, and organizational commitment in higher education context. SAGE Open, 14(1).
  • Yağmurlu, A. (1997). Örgüt Kültürü: Tanımlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(01), 717-724.
  • Yılmaz, E. (2021). Örgütsel Güven. In S. Özdemir & N. Cemaloğlu (Ed.), Örgütsel Davranış ve Yönetimi (ss. 361-390). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim Okullarında Örgütsel Güven Hakkında Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 211-233.
  • Zohar, D. (1998). Aklı yeniden kurmak. Türk Henkel Dergisi Yayınları.
  • Zohar, D. (2018). 21. Yüzyülda liderlik. The Kitap.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Yönetimi, Eğitim Planlaması, Eğitimde Liderlik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mirza Şakir Çelik 0009-0009-1021-4006

İsmail Karsantık 0000-0002-0279-7397

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çelik, M. Ş., & Karsantık, İ. (2025). Additional Way of Building Organizational Trust: Quantum Leadership. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 1905-1928. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568566