Visual arts education helps students develop their aesthetic perception and creativity. Integrating Turkish mythology into visual arts can promote originality in artistic production and deepen cultural identity understanding. This study examines the impact of using Turkish mythology symbols in middle school visual arts classes on students' cultural heritage awareness and originality in visual expression. Conducted with 20 middle school students from the Private Ressam Leyla Taban Design Art Course in Samsun during the 2023-2024 academic year, the study included informative lessons on Turkish culture and mythology, with students' drawings analyzed through pre- and post-tests. Using content analysis and visual phenomenological design, the data were coded, themed, and presented using MAXQDA software. Findings show students initially lacked knowledge of Turkish mythology, but after the lessons, their cultural awareness and artistic originality significantly improved, highlighting the positive impact of integrating mythology into visual arts education.
Art Education Turkish Mythology Cultural Heritage Artistic Originality
Görsel sanatlar eğitimi, öğrencilerin estetik algılarını geliştirmek ve yaratıcılıklarını ifade etmeleri için önemli bir araçtır. Bununla birlikte; Türk mitolojisinin görsel sanatlarla buluşturulması, hem sanatsal üretimde özgünlüğü teşvik edebilir hem de kültürel kimliğin daha derinlemesine kavranmasına katkı sağlayabilir. Bu çalışmanın amacı, Türk mitolojisindeki sembollerin ortaokul düzeyinde görsel sanatlar derslerinde kullanılmasının, öğrencilerin kültürel miras bilinci ve görsel ifade becerilerindeki özgünlük üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Samsun'da bulunan Özel Ressam Leyla Taban Tasarım Sanat Kişisel Gelişim Kursu’na devam eden 20 ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, öğrencilere Türk kültürü ve mitolojisi hakkında bilgilendirme dersleri verilmiş, ön test ve son test uygulamalarıyla öğrenci resimleri analiz edilmiştir. Katılımcıların Türk mitolojisi sembollerini kullanarak oluşturdukları resimler, içerik analizi ve görsel fenomenolojik desen yöntemiyle değerlendirilmiştir. Veriler, MAXQDA nitel analiz programı yardımıyla kodlanmış ve temalara ayrılarak tablolar halinde sunulmuştur. Çalışmanın bulguları, öğrencilerin başlangıçta Türk mitolojisine dair bilgi eksiklikleri olduğunu, ancak bilgilendirme derslerinin ardından kültürel miras bilincinde ve sanatsal üretimlerinde Türk mitolojisi bağlamında belirgin bir gelişme olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuçlar, Türk mitolojisinin görsel sanatlar derslerinde kullanılmasının, öğrencilerin özgünlük ve kültürel farkındalıklarını artırdığı yönündedir.
Sanat Eğitimi Türk Mitolojisi Kültürel Miras Sanatsal Özgünlük
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |