Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 193 - 204, 25.10.2018
https://doi.org/10.31463/aicusbed.445100

Öz

Siyasal
iletişim, iletişim kavramı gibi toplumsal, kültürel ve bireysel boyutları olan
bir kavram olarak siyaset ve iletişim süreçlerinin bir aralığını esas
almaktadır. Siyasi partiler, medya ve kamuoyu arasındaki söylemlerin mübadele
alanı olan siyasal iletişim kapsamında propaganda ve siyasal reklam özellikle
seçim çalışmaları süresince siyasi partilerin ve siyasetçilerin sıkça
başvurduğu faaliyetler olma özelliği taşımaktadır. Siyasal iletişim alanı
içerisinde propaganda ve siyasal reklam kavramları kamuoyu üzerinde etkinliği
yüksek olgulardır. Bugüne kadar yapılmış çalışmalar bağlamında ortaya konmuş
sonuçlar da bu yargıyı desteklemektedir. Türkiye’de siyaset alanı içerisinde cumhurbaşkanlığı
seçimleri, milletvekilliği genel seçimleri, belediye başkanlığı seçimleri,
muhtarlık seçimleri ve referandumlar gibi siyasi çalışmaların belirli bir zaman
dilimi içerisinde sıklıkla gerçekleştiği düşünüldüğünde siyasal iletişim,
siyasal reklam ve propaganda kavramlarının önemli bir etkiye sahip olması
kaçınılmaz bir durumdur.

Kaynakça

  • Referans1 : Doç. Dr. Alperen KAYSERİLİTelefon : 0 532 407 37 92
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Musa Can Eraslan

Elif Küçük Durur 0000-0002-3929-4259

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eraslan, M. C., & Küçük Durur, E. (2018). SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 193-204. https://doi.org/10.31463/aicusbed.445100