Siyasal
iletişim, iletişim kavramı gibi toplumsal, kültürel ve bireysel boyutları olan
bir kavram olarak siyaset ve iletişim süreçlerinin bir aralığını esas
almaktadır. Siyasi partiler, medya ve kamuoyu arasındaki söylemlerin mübadele
alanı olan siyasal iletişim kapsamında propaganda ve siyasal reklam özellikle
seçim çalışmaları süresince siyasi partilerin ve siyasetçilerin sıkça
başvurduğu faaliyetler olma özelliği taşımaktadır. Siyasal iletişim alanı
içerisinde propaganda ve siyasal reklam kavramları kamuoyu üzerinde etkinliği
yüksek olgulardır. Bugüne kadar yapılmış çalışmalar bağlamında ortaya konmuş
sonuçlar da bu yargıyı desteklemektedir. Türkiye’de siyaset alanı içerisinde cumhurbaşkanlığı
seçimleri, milletvekilliği genel seçimleri, belediye başkanlığı seçimleri,
muhtarlık seçimleri ve referandumlar gibi siyasi çalışmaların belirli bir zaman
dilimi içerisinde sıklıkla gerçekleştiği düşünüldüğünde siyasal iletişim,
siyasal reklam ve propaganda kavramlarının önemli bir etkiye sahip olması
kaçınılmaz bir durumdur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |