Selâhaddîn
Eyyûbî dönemi, İslâm dünyasında gerek askerî ve toplumsal gerekse ilmî
faaliyetlerin inkişafı açısından önemli bir süreci temsil etmektedir. Bir fetih
ve bunun üzerine inşa edilecek bir medeniyet projesinin eğitim kurumlarıyla
işlevsel hale getirilmeyen yavan politikalarla varlığını devam ettiremeyeceği
aşikârdır. İslâm eğitim tarihinde topyekûn kalkınmışlığını tesis eden bu eğitim
kurumlarının başında, toplumun tüm dinamiklerine etki eden medreseler
gelmektedir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin dönemindeki fonksiyonlarına
yakından muttali olan Selâhaddîn Eyyûbî, hem Nureddin Zengî dönemi
medreselerini geliştirmeyi hem de yeni eğitim kurumlarını faaliyete geçirmek
suretiyle bu kurumların etkinliğini daha da kalıca hale getirmeyi amaçlamıştır.
Bu çalışmada Selâhaddîn Eyyûbî dönemindeki eğitim kurumlarını ana hatlarıyla
ele alarak dönemde kurulan medreselere ve dönemin ilmî faâliyetlerine yönelik
tespit ve değerlendirilmelerde bulunmayı hedeflemekteyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |